mariornas

Alla inlägg under augusti 2013

Av Maria Maria - 31 augusti 2013 07:20

Jag kan inte andas....

Då kanske ni undrar hur jag kan sitta här & skriva?
Ja det undrar jag med!!!

På nätterna vaknar jag av att jag inte får ngn luft...
Jag kan alltså inte andas
Jag kliver upp, får knappt i mej vatten, sitter i rummet försöker få tillbaka luft, hyperventulerar (stavning)
Ā tar det tar ju säkert nån timme innan jag kan andas normalt. Men inte nog med andningen, jag ska ju sitta & hosta i en timme oxå innan jag kan lägga mej igen!!!

Nog för jag är van att inte sova så mkt, och att jobba 24/7
MEN VA FAN!!!

Varför känner jag mej (fullt frisk) på dagarna???

JÄVLA KRABBSJUKA!!!!!
Jag orkar inte!!!

Mamma hjälp mej:(

Ja de var de negativa jag hade idag!!!

Så iaf i går då, dags att än en gång prova på fiskelyckan:)

Men Maria, jag får ju aldrig napp!!
DET HAR ALDRIG HÄNT!!

Inte ens en liten jävel!!!

Även fast i vattnet kunna man se sjukt mkt makrill!!! Jag försökte vara där med mitt spö och doppa lite, men ikke!!!

Så klart är det ju bara jag som har den oturen!!
Dom jag var & fiska med fick ju säkert 5 napp var :/ iofs små fisk som kastades tillbaka i havet!
Med dom fick napp!!!

Jag provade iof att fiska upp en sådan manet, dom ligger ju bara där & guppar!!

Men tydligen är dom gjord på gelé, så kroken ville liksom inte fastna i dom, de jag fick upp var lite slem...

Never give up!

It's not my last time I will fishing!!!

Som sagt det finns inte så mkt att göra här på ön, fiska & vara full på lördagar;)



Av Maria Maria - 29 augusti 2013 07:12


Ungefär så ser våra dagar ut i Norge:)

Jobba/äta/sova/repeat....

 

Men vad gör det om 100 år:)

Vi är ju liksom här för att kriga (jobba)


Va fan ska jag skriva??

Vad vill ni veta??


Skulle mer än gärna vilja ta med mej min gopro kamera ner i fabriken.. men det är FÖRBJUDET!!


Taking pictures and filming in the production aria is not allowed!!!


Det är så jävla svår att förklara med ord hur vi jobbar, hur vi ser ut...


Men typ som en tomteverksta dagen innan jul:)


Ca 90 röda overaller springer runt:P


Kan berätta att häromdagen gjorde jag nog en snubbe ganska glad..

då vi springer in i varndra, jag vet inte, men han såg kanske sin chans:P

han ska be om ursäkt, och med tanke på att vi har en mask som täcker hela ansiktet & hörselkåpor, så går det liksom inte snacka med varandra ..

teckenspråk är det som gäller!!!

Han skulle iaf vad jag förmodar sträcka ut handen och kanske ge ett sorry på axeln, men missade axeln & träffade bröstet:)


whoop whoop... va fan!!!


iof såg han ganska generad ut:)




Av Maria Maria - 28 augusti 2013 06:32

Bara för att jag är på jobbet ca 2 timmar innan jag ska börja....

Gäller att vara först på plats;)

Nej men så här, Maria börjar kl 6:00
& jag börjar kl 7:30

& för att dra fram den lata sidan hos mej, kliver jag mer än gärna upp 04:43 ( då väckarklockan ringer )
Och åker bil till jobbet ist för att kliva upp nån timme senare & gå:)

Man ser ju allt från den ljusa sidan;p
HÄR FINNS INTERNET;p


Så det gör mej inte mkt att sitta här, ganska mysigt så här på morgonen:)
Det befinner sig ett fåtal personer här/ av ca 100 pers. Alla är lite små trött, stämningen är alltså mysfaktor;p

Jo men jag kan gå igenom en ganska rolig sak som händer på morgonen...

Folk droppar in en efter en, & är man en man/kille/pojk a en av det andra könet. Så är ju "traditionen" att skaka hand med de män/pojkar/killar som redan sitter här...

Alltså inga kvinnor/flickor/tjejer får denna hand???

Då kommer man till den stora frågan WHY???

& som sagt frågar man inget får man inget veta;p

Detta är tydligen ett mans jobb, hade vi befunnit oss på ett kontor/dagis/skola så hade även vi flickor/kvinnor/tjejer fått skaka hand:)
Men nu får man bara sitta & titta på medan alla män/pojkar/killar skakar hand med varandra ( varje morgon )

Morning/god morgon/ cze??/ god morgen....

Annas då, så händer det inte så jävla mkt...

Vi jobbar, knegar & får ihop några timmar :)





Av Maria Maria - 27 augusti 2013 17:00

I går fick jag veta att jag skulle byta team:/
Just nu jobbar jag på team klør....
Och jag trivs ju som tusan i mitt team...
Men nu ska HitraMat producera en "ny" produkt??
Alltså blir det ett helt nytt team...

Vi har 8 olika team
Blue side
Scanner
Klør team
Shell team
Brown meat
Canada room
Plater frezer
Konsum

Om jag inte glömt ngn då :o

I går vart jag frågad eller inte frågad utan:
Maria I will move you to job with the new product we are making... You start abut 2 weeks, and we will make this until November... How long are you planing to stay here??
Öö okej...???

Fan vad jag har tänkt på detta???
Varför vill hon flytta på mej??
Vad har jag gjort???
Kommer jag få mindre timmar nu??
Va fan va fan???

Grubbla som en galning har man ju gjort???

& frågar man inte får man inget veta...

Inte för att skryta, men jag blir flyttat pga att jag gör ett bra jobb...
Maria you are an good worker, and we only ask a few workers to work with this....

Ååå hoo hoj tack tack:)

Men mina timmar blir det samma???:0

Maria if you are done before your klørteam
You will go and help them after, so you don't lose hours...

Takk takk

Tack å hej

Av Maria Maria - 26 augusti 2013 11:48

Sitter på lunch
& så klart i rökrummet;p

Ganska roligt, en svensk (jag alltså) en lett & en polsk

Ingen förutom jag kan engelska:) så här sitter vi 3 st rökare utan att säga ngt till varandra :)

Tysta minuter:)

Av Maria Maria - 25 augusti 2013 17:53

Måndag, tisdag, onsdag.. Torsdag fredag LÖRDAG & så klart Söndag.
Söndag (lediga söndag)

Men jag börjar med att berätta om lördagskvällen:)

Efter jobbet tog Maria bilen hem & jag tog min longboard:)
Som sagt var det galet fint väder i går:) & att glida på longboarden i eftermiddagssolen var inte helt fel:)

Lagomt till att jag var hemma hade Maria fixat & trixat med fin middag ute på ballen:) myyyys....

Efter mysmiddagen tog jag mej en till tur på longboarden ;p
Efter de var jag rastlös som en galning...
Gick fram & tillbaka, tillbaka & fram
Va fan ska jag göra???

Det är då, min vän Espen ringer & frågar om jag ska följa med å åka båt:)
Jaaaaaaa...

Några steg ner & jag befinner mej på bryggan, där Andreas & Espen plockar upp mej:)

Hey ho let's go fishing....

Men ingen fiskelycka, men öllycka vart de allt:)
Öl & vin, brumma runt i fjorden... Ja jävlar fin Hitrasommarlördagskväll:)

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Maria Maria - 24 augusti 2013 15:36

Hej hej bloggen...

Lyckliga fredag/lördag

Här i Norge är det sommar, sommar & sol... Hot hot hot...

Nu är det sommar nu är det sol nu är det hjortbajs i hagen...

Iaf i torsdags gick jag & martha tjejen som vi bor med till kontoret för att kriga om vårt hus... Som sagt vi vill liksom inte ha en duschonanerande snubbe i vårt hus...

Som svar fick vi: it's impossible you need to be 4 people in that house....
I can't do anything, you have to try to live with him... But if something happen come to me and I will help you... Osv osv...

En ledsen Maria gick ut från kontoret:(
Gick till Maria i köket för att berätta vad som hade sagts..
Vi gick till røykerom för att ta en deppcigg, när snubben som ska bo hos oss kommer...
Ja nu jävlar ska han få höra våra regler!!!!

"Alltså så här ligger det till ska du flytta till oss köper du dina egna saker!!!"
Till svar jasså?? Och såg väldigt förvånad ut?!? HALLÅ!!!

" och du är medveten om att du kommer få mkt längre till jobbet"

Svar: kanske jag får åka med er till jobbet???
ALDRIG!! NEJ!! DU FÅR GÅ!!

Kan säga att vi kanske inte var dom trevligaste svenska flickorna som befann sig i Norge då!!!

Maria donade på den torsdagskvällen, för att flytta in i mitt rum, gömma alla våra saker, fixa egna tallrikar, bestick, gals osv osv... Vi var redo att få en till sambo...:/

Fredag härliga fredag..
Vi kanske inte var så glada den morgonen, men det vände ganska snabbt:)
För gissa vad:) en viss person var inte längre så sugen på att flytta in i den vita huset ( vårt hus ) whoop whoop, en gång till whoop whoop:):)

Vi spenderade fredagskvällen med att göra kinderäggbombomber...
Oj så skoj vi hade :D Maria & Maria en bit över 25 leker med kinderägg:D

Lördag/idag

Strålande sol, jobbat 3 timmar, helt jävla perfekt för att vara lördag :)

Nu ska vi bara se vad denna lördagskväll har att erbjuda:) en skandalfylla?, lugn kväll?, bli ute på sjön?
Det visar sig:)

Hörs häj
/Maria nr 1

Av Maria Maria - 21 augusti 2013 13:13

Tydligen ska det flytta in en snubbe i vårt hus...

Fan vi som har det perfekt nu, det Jag, Maria & en tjej från Polen som bor i det vita huset i knarrlagsund.

I går fick vi veta att en snubbe, som just nu bor i Ansnes, med de andra svenskarna ska flytta in till oss, pga att det är för lång att cykla till affären!!!
Smarta jävel har ju liksom ingen bil!

Ska försöka förklar hur det ligger till som, med våra boenden..

När man anländer till ön kommer man först till ett litet samhälle som heter Fillan, där har du affärer, några klädaffärer, vinmonopole, gym, simhall, hälsocentral osv osv..
Det är inte stort, gulligt litet samhälle.
Sedan åker man vidare kanske 6 km och kommer till Ansnes, Jektvik, alltså små bostadsområden här på Hitra.
Sedan från Ansnes kanske det är 4 km till HitraMat (vårt jobb)
& från vårt jobb vidare till knarrlagsund, är det kanske 1 mil.
I knarrlagsund har vi en liten, liten butik ( joker ) tar 3-4 min att gå till butiken från vårt hus.

Så nu kan man ju fundera hur den här snubben tänker???

Han har 6 km att cykla om han ska till fillan & handla, & han har 4 km att cykla när han ska till jobbet!!
Just nu, när han bor i Ansnes.

Flyttar han till oss, har han 1-2 min cykeltur för att komma till affären, men ca 1 mil att cykla för att ta sig till jobbet?!?!?
Kan ju säga som så att Norges dalar & berg är inte att leka med;p
HALLÅ???


Nu kanske ni undrar, ja men om han betalar mej bensinpengar kan han få åka med mej, till & från jobbet?

NEJ!!

Har kommer förklaringen på det:

Just nu bor han som sagt med de andra svenskarna..
Första veckan fick han åka bil med dem till jobbet.
Men som sagt skjutsar man ngn vill man självklart ha bensinpengar..
Svenskarna sa till honom att, ska du åka med oss 5 dagar i veckan fram & tillbaka får du iaf betala bensinpengar
100:-nok/veckan
Inte så farligt kan man ju tycka..

Men den här snubben vägrar att betala dem. (Snålskjuts var det här)
Han säger att han inte har några pengar för dom måste han köpa öl för?!?

Så han har "bränt sina broar" hos dem
Han får alltså cykla sina 4 km morgon & kväll..
HELT JÄVLA RÄTT!!
Vad jag tror är att han har tagit för givet att han kommer få åka med oss när/om han flyttar till vårt hus!!

Vilken jag kan känna, att den människan petar inte ens på MIN bin!!!

Historia nummer 2 om honom:

Han är en tjuv!!!

De andra svenskarna hade liksom oss laddat upp men "bra & ha grejer"
Tvål, schampo, diverse mat osv osv..

Efter att den här snubben hade vart i badrummet en dag, hade halva, vet inte om det var Franks eller ngn anans tvål försvunnit??

Vilket dom ifrågasatte snubben,

Till svar fick dom:
Men alltså jag bor oxå här, jag betalar oxå hyra, det är inte bara ni?!?!

Samma sak med toalettpapper..

Grejen är den att man hade kanske inte blitt förbannad, om man frågade,
Kan jag få ta lite tvål av dej??
Tack vad snällt!!
Vett & etikett??

Historia nr 3 om den här snubben:

Han låter konstigt när han duschar!!!
Stönande, morrande ljud?!?:O

Alltså det här går inte.....

Att veta att människan kanske onanerar i duschen, och en annan ska duscha efter??
NÄÄÄÄÄÄJ!!!!

Jag spyr!!!

Det finns så sjuka saker att berätta om den här personen att man skulle kunna göra en bok!!
& då har det bara gått 2 1/2 vecka.

I dag såg jag honom för första gången äta mat, vilket dom har varnat mej för.. Titta inte på honom när han äter!!

Jag överdriver inte om jag säger att han hade mat från hakan & upp till kinderna...
+ att den här snubben har ju liksom inte dom minsta läpparna heller!!

Jag spyr än en gång!!!

JAG VILL INTE HA EN ONANERANDESNÅLSKJUTSÅKANDE SNUBBE I VÅRT HUS!!!

Så nu är det dags att göra ngt åt detta!!

Som min teamleader sa
Masakra Maria
You need to fight,
Fix this. Kurwa!!!






Presentation


Soligt välkommen till vår blögg....
Här kan ni följa Maria 1 & 2 på semester i Asien

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Do you guys like or blögg??
 Yeah Awesome
 little
 nope
 hell NO

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Maria & Maria

Translate if you want

Ulla Snygg

Ulla snygg.

Hon kom till oss, ensam & rädd.

Vi bestämde oss för att ta hand om henne, låta henne komma in i våra liv, vår resa..... 

Och nu är hon vår bästa resvän, följer med vart vi än ska:) 

  

 

Maria nr 2

 

 

Maria Nr 1

Maria persson, jag, jag som älskar snö, vinter, snowboard....

Men älskar så klart, sol, bad, schteek, löka på beachen & wakeboard;)

Indien 12/1-31/1-2013

Indien vår första destination 

New Delhi, Bombay (mumbay), Goa :)

            

Thailand 31/1-21/2-2013

Malaysia 21/2-26/2-2013

Malaysia, kuala lumpur, twin tower, a lot of shopping, aqua-land, H&M, Victoria's secrets, lyx & mera lyx:)

         

 

Thailand 26/2-26/3-2013

Malaysia 26/3-27/3-2013

Visa run trip to KL

   

Thailand 27/3-???? 2013

 vart bär det av sedan?? Vart ska vi??   

 

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards