mariornas

Alla inlägg under februari 2014

Av Maria Maria - 18 februari 2014 23:48

Med mycket stor risk att få haters efter detta inlägg!

För att inte min vän Maria nr 2 ska få skit, ska jag poängtera att det är jag Maria nr 1 som skriver.
Jag som har blont hår,
Jag som bor i Vemdalen!
Jag som bott i Delsbo (nästan hela mitt liv)
Hoppas ni inte tar fel!
(Kanske jag även får Maria nr 2 som haters?)

Några punkter som jag vill gå igenom
* "ölnomingerings leken"
* skänka pengar
* arbetslösa

Tydligen har det vart ett jäva ståhej med denna "ölninmineringsLeken"

Jag själv, tycker att det har vart ganska skoj att titta på vissa vänner på Facebook när de sveper öl...
Okej det kanske just nu är lite uttjatat..
Så jag väljer just nu att inte trycka på "play" när jag ser dem...
Bläddrar helt jävla enkelt förbi;)

Personligen har jag inte blitt nominerad!
Om jag hade blivit de hade jag inte ställt upp.
(Jag kan inte svepa öl)
Och jag hade inte häller köpt min "vän" en platta öl!

Jag är en banger!
(Jag hade inte följt reglerna)

Så, jag har även sätt andra versioner av denna "lek"

Den första jag såg, okej jag vart imponerad först men sedan tänkte jag efter!
Denna person (som ej är min vän på Facebook)
Han bytte ut några regler i denna ölhävarutmaning!

Istället för att svepa den ölen, som han hade blitt nominerad att dricka, skänkte han 60kr till canserfonden...

Liksom som jag vart ganska många impad av denna man/kille
Så han fick sig x antal "likes" "delningar" "kommentarer"

Oh hoj han vart visst "känd" för ha vart så duktig!

(Jag har inget emot att andra skänker pengar)

Men alltså denna utmaning var i mina ögon en lek!
(Ja vuxna må oxå leka av sig)

Ska jag jämföra!

Ska vi bygga snögrottor?
Nä vi gör läxor istället!

Jag kan nästan slå vad om att denna kille som skänkte pengar, bara var ute efter "likes" och han sedan firade med sina "likes" med en öl;)

(Jätte bra att han skänkte pengarna)
Men det kan man liksom göra ändå utan att visa en film på Facebook, att man gör de!
Och 60:- vad är de att hurra för?
Iof kan man svepa en öl utan att visa en film på Facebook, men detta var en lek, en utmaning!

Å här kommer nästa bomb!

Jag själv skänker inte pengar!
Förstår inte meningen,
Ett exempel jag ger "röda korset" 50:-
Hur mycket av dessa 50:- går till, ja vi tar Syrien just nu då???
Jag tror inte ens 10:- går dit?

Det fanns ngt som heta, om jag inte minns fel operation dagsverket när man gick i skolan.
Vilket innebar att man skulle jobba/sälja ngt/göra ngt under en dag per skolår.
För att få i hop en hundring eller nått sådant. För att sedan skulle denna hundring skänkas bort till bättre behövande!

Jag tror jag gjorde detta en gång, under mina ganska många år i skolan!

Sedan hoppade jag visst över detta!

Det var en lärare som talade om för mig, detta om operationsdagsverket är bara bullshit!

Gör ngt roligt istället för att få in pengar till "folks" löner!
( alltså inte bättre behövande )

Hade jag vetat att ALLT (pengar vägen ) jag skänker går till just de jag skänker till, hade inte tvekat en sekund att skänka flera tusen!

Man ska hålla i sina pengar är det någon som har sagt!

Men för att inte låta allt för egoistisk
Kan jag skriva att, gamla kläder och sådant som jag ej använder, säljer jag inte på loppis, eller på säckenhand eller slänger bort!

Jag skänker dem;)
Alltså i en container, "donera kläder station"
Sedan vad dom som tar emot dem gör med dem skiter jag i!

Och bomb nummer 3!

Jävligt hetsigt samtalsämne som kom upp för nån dag sedan.

"Hur i helvete kan Sverige ta in lågavlönade arbetare, när svenskarna själv sitter å är arbetslös"

Jag förstår arbetsgivarna som anställer, som samtalsämnet var denna gång polacker.
Dom jobbar!
Vi svenskar är helt enkelt lat, för bekväm, för mycket att säga till om, för många krav!

Då har jag även en tanke om detta, ska man inte vara glad att man har ett jobb, när det ser ut så här i Sverige, med den höga arbetslösheten?
Varför ska man klaga då?

(Folk har alltså alldeles för lite att göra)

Jag ställer frågan arbetslös???
För i helvete?!?

Gör ngt, visa fram fötterna?
Alla kan få jobb, med det gäller att jobba då!
Inte tacka nej för detta jobb inte passat dej?

Sitta och klaga att det inte finns ngt jobb?
Jag sitter här med världen största klump i magen för jag vet inte vilket jobb jag ska välja:/
Jo visst jag förstår självklart att alla kan inte vara flexibel och bara dra i väg!

Men anstränger man sig, ger sig fan på, och aldrig ge upp!

Jag lovar att det finns jobb åt nästan dem flesta som sitter hemma å klagar att det inte finns!

Att sitta hemma, å klaga hjälper inte!
Bara du som gör de, kan göra ngt åt detta!


http://open.spotify.com/track/0D2VYiRlBv43asKUgieZaM


Presentation


Soligt välkommen till vår blögg....
Här kan ni följa Maria 1 & 2 på semester i Asien

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Do you guys like or blögg??
 Yeah Awesome
 little
 nope
 hell NO

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Maria & Maria

Translate if you want

Ulla Snygg

Ulla snygg.

Hon kom till oss, ensam & rädd.

Vi bestämde oss för att ta hand om henne, låta henne komma in i våra liv, vår resa..... 

Och nu är hon vår bästa resvän, följer med vart vi än ska:) 

  

 

Maria nr 2

 

 

Maria Nr 1

Maria persson, jag, jag som älskar snö, vinter, snowboard....

Men älskar så klart, sol, bad, schteek, löka på beachen & wakeboard;)

Indien 12/1-31/1-2013

Indien vår första destination 

New Delhi, Bombay (mumbay), Goa :)

            

Thailand 31/1-21/2-2013

Malaysia 21/2-26/2-2013

Malaysia, kuala lumpur, twin tower, a lot of shopping, aqua-land, H&M, Victoria's secrets, lyx & mera lyx:)

         

 

Thailand 26/2-26/3-2013

Malaysia 26/3-27/3-2013

Visa run trip to KL

   

Thailand 27/3-???? 2013

 vart bär det av sedan?? Vart ska vi??   

 

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards