mariornas

Alla inlägg under februari 2013

Av Maria Maria - 28 februari 2013 07:37

Skämde bort oss igår..

Av Maria Maria - 28 februari 2013 04:18

Hej alla!

Maria 1 är på dykning och den kycklingen som jag är vågade jag inte, är inte redo för stora havet ännu, håller mig på barnnivå än så länge. Ungefär som barnpools nivå. Går ju det med men innan jag drar hem ska jag ut och dyka!

Vad har hänt då? Allt började väl svacka för ca 2 veckor sedan, första gången på phi phi, vi tog båten mitt på dagen ut, tog några Singha till lunch. Ni hör ju. Där träffade vi Mattias och Robin, dom stod för båtens musik anläggning och vi tyckte självklart att vi skulle ha rätten att önska några låtar, så lärde vi känna dom :) när vi kom fram till phi phi började det regna så in och ta skydd på en restaurang (läs drack fler birka) sen gick Maria och Robin iväg för att leta boende, perfekt tyckte jag och Mattias (drack väl säkert en till burk då) lönade ner oss och såg hur två överlyckliga människor kommer och med brett leende berättat att dom hade minsann hittat boende som verkade helt perfekt! Fan vad Nicke kände vi! Lets go there! Kommer till ja, ett jävligt oklart rått hål, luktade typ avföring i hela rummet, smutsigt, en fläkt som helt klart var väldigt oklar. Skiter man väl i sa jag och Maria, vi tog oss en varsin säng och gick över till grabbarna, PARTY!!! Här är allt lite svart för mig, men det klarnar mitt i natten när vi totalt jävla vilse på phi phi ska försöka hitta hem till hotellet, ingen visste ju vad det hette (orutinerat?) Maria trodde det hette BB's men så var ju inte fallet! Efter 6 timmar och en jävla massa svordomar hittade vi hem, så jävla trasiga! La oss för att sova. Vaknar upp och Maria är borta! Fint kände jag, jävligt fint, hittar en lapp ' hej bff, jag är ute kommer hem typ sedan' okej kände jag, hur skriver man en lapp utan att berätta det man ska på en lapp? Så jag tog med mig Mattias och Robin ut för att leta nytt hotell, gick en bit, ner till stranden och hittade två bungalows där, och fan var det bättre?!?!? Nää! Men kommer tillbaka till hotell 1 och där inne var hon, full som en kråka och har tatuerat sig. Jo visst säger hon, varför sluta nu? In på en ny restaurang och köpa mer bärs. Och vidare mot bungalowen, där fanns bara en säng och/eller en liten trappa ner där fann vi vad som kallas toalett och en dusch, duschen var lite fristående och taket var knappt synbart. Lägger oss i fylla, den fösta hade ju Maria aldrig klivit av och min hade bara avtagit en smula så den var lättväckt. Skit skoj, men nu blev Maria lite trött och ville sova, jag sprang iväg till beachen och mötte upp Mattias och Robin. Där var det planer på att åka runt ön i en longtailboat, fint som fan kände jag. Fullsomfan. Och eftersom jag fått en bucket av Maria på alla hjärtans dag skulle jag självklart ha med den OCH Maria, hem hyperventlierade efter springturen på fyllan, -Maria!!! Vi ska åka båt runt ön och det vill du inte missa!!! Det händer en gång i ditt liv, fan fatta båt runt ön?!?!?!?! 500bath var bara! , får jag ur mig mellan andetagen som var fullt uppe i varven.
- eh okej! Säger Maria.
Där är rond två i full gång! Går in på 7/11 köper en massa sprit som säkert skulle kunna sänka ett helt fotbolls lag. Träffade på Benny och Oscar nere på beachen, häng på för fan! Jaha tänkte dom, okej då (bakfylla)
Väl på båten var Oscar och Benny inte sena på att parta loss! Hade med oss musikspelaren som knappt hördes då chauffören tyckte att vi skulle dra ön i 180 knyck typ. Tur man va full annars hade vi väl börjar tjafsa om pengar tillbaka missnöjda turister. Men efter ganska länge ville vi ha kisspaus, ok, då rullande vi in mot monkey beach och hade hela havet som toalett ;) köpte mer alkohol även där. Sen kom vi iaf tillbaka, vilken tur, alla var jätte nöjda och Apradar. Nu lägger man ju inte av, dags för Maria 2 att oxå vara cool och ball, två tatueringar senare och jag var super stolt, två bambu på en kväll. Skitbra! En gjorde jag till Maria....
Och ut på beach fest. Sen hem, sova nån timme, upp och ner till beachen. Men jag Maria 2 startade dagen med lite sedvanlig ångest och en smirrnoff (stavningenskitermanväli) fånga dagen har jag hört talas om...
Nu har det ju gått lite tid sen vi var på phi phi och jag glömmer säkert det mesta i skrivandes stund, men det är en större anledning till att träffa oss när vi kommer hem ;)
Det var iaf 2 dagar av 5. Dag 3 samma visa, fulla och glada. Men här ville Maria verkligen flytta, hon mådde jätte dåligt över rummet, alltså nu snackar vi jävligt dåligt! Så vi köpte en varsin smirrnoff (stavningengällerävenhär) och gav oss ut på nytt hotell jakt, hittade ett mysigt som innehade både bra toalett, tv, kylskåp, ac och engarderob! Perfa kände vi! Där la sig Maria 1 ner för att sova, 13h blev det. Jag drog igång med en ny fylla redan då på dagen, fick hänga med Mattias och Co på Rolling Stones baren, skit kul hade jag där! Vidare ner på beachen, där hittade jag en hund, en typ fransk bulldogg som jag döpte till Lars. Lars och jag drog från beachen och in på 7/11 för att köpa mat till Lars, han gick efter mig mellan hyllorna och var verkligen en kompis! Så tyckte jag att även Maria 1 skulle få träffa min nya kåmpis, in på hotellet, slängde upp Lars på sängen och Maria nästan skriker i fasa -men Mia, ut med hunden! Och jag muttrade i stil, han heter faktiskt Lars... Butter gick jag ut från rummet och Maria hörde mig från korridoren -Lars, kom här, nej Lars här! Kom nu Lars! Sen pep vi iväg och jag lämnade av Lars på stranden, grymtandes. Gick hem och sov. Dagen efter ingen smirrnoff (stavningenfortsätter) vi bokar första trippen dagen därpå in till Phuket. Nu blev det bråttom i själ och sinne. Vi måste åka in till Phuket! Så den dagen tog vi det verkligen lugnt, hämtade ut våra t-shirts som vi själva designat! Och sen blev det solsidan för hela slanten! Somnade, vaknade med jordens förkylning (har den fortfarande kvar) och kl 8 på morgon stod vi vid piren och väntade på att få lämna phi phi . Där vrickar självklart Maria 1 foten, krasch boom Bang ! Väl på båten, slagit oss till ro med varsin kaffe, båten glider iväg, och börjar förfan brinna! Va fan kände jag, ska jag dö här ute, sprängas i luften, komma hem i en svart sopsäck?! Helvete! Nä men då kommer en liten thai pojke springandes med en bransläckare och 5 minuter senare gungade vi vidare.. In till Phuket och la oss ner i en superstor säng och bara njöt! Sen blev det Malaysia, och jag tror ni redan vet vad vi gjorde där -rehab och shopping! Så om någon här nu då, mot lite förmodan antar jag, skulle vilja gifta er med oss så vet ni vart vi ska på honeymoon resa och för det krävs en plånbok utöver det vanliga...

Nu är vi tillbaka på phi phi, denna gång för att uppleva ön, inte kröka bort den, okej ikväll men vi har faktiskt namnsdag idag! Så nån bucket ska det kunna bli ;) iminlovewhitbuckets.

Nu ska jag leta nytt boende eller stanna kvar, oklart än.

Vi hörs! Maria 2

Av Maria Maria - 27 februari 2013 06:33

Igår fick jag jobb, bara sådär från ingenstans! Det måste vara charmen! Men det blir inget jobb ännu iaf, skulle vara kul men aja nu väntar phi phi igen! Puss hej, hej puss!

Av Maria Maria - 27 februari 2013 06:31

Tank att en tisdag kvall levererade en awesome night
Och kul hade vi pa grabbarna grus

Av Maria Maria - 26 februari 2013 11:41

Vi befinner oss inte längre i Malaysia....

Vi tackade för oss och sa hej då kuala lumpur.......

Att vi har haft det bra, det är det ingen fråga om, vårt 5-stjärninga hotell, vår roomservice, vår picoolo....
Ojoj...

Shopping, rehab efter vår phi phi fylla, victoriasSecret<3

I <3 kuala lumpur

Och nu har vi stora planer för framtiden:D

/destination hemlig plats;)

Av Maria Maria - 24 februari 2013 15:07

And we thought that we got to go up??

Yeah sure.....
:(

Av Maria Maria - 23 februari 2013 11:25

Malaysia ( kuala lumpur ) i mitt hjärta<3

Vi ankom till kuala lumpur, vårt lyxiga hotell för några dagar sedan....
Denna vistelse hittills har bestått av SHOPPING!!!

Och i dag beställde vi en taxi från hotellet, som körde oss till victoriasSecret, som väntade på oss medans vi var inne och shoppade loss......

Bor vi lyx ska vi leva lyx ;)

På måndag lämnar vi kuala lumpur för en ny destination ( hemlig plats ) HAHA

Ni anar inte vad vi har planerat:)

Två Marior på busresa............. Wiiieee

Av Maria Maria - 23 februari 2013 03:46

Happy girls in Kuala Lumpur, are going to the twin tower :) yeah..

But we missed the time With 15 minuters :(

So we will try again to night :)

Lets do some more shopping to day:)

Presentation


Soligt välkommen till vår blögg....
Här kan ni följa Maria 1 & 2 på semester i Asien

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Do you guys like or blögg??
 Yeah Awesome
 little
 nope
 hell NO

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Maria & Maria

Translate if you want

Ulla Snygg

Ulla snygg.

Hon kom till oss, ensam & rädd.

Vi bestämde oss för att ta hand om henne, låta henne komma in i våra liv, vår resa..... 

Och nu är hon vår bästa resvän, följer med vart vi än ska:) 

  

 

Maria nr 2

 

 

Maria Nr 1

Maria persson, jag, jag som älskar snö, vinter, snowboard....

Men älskar så klart, sol, bad, schteek, löka på beachen & wakeboard;)

Indien 12/1-31/1-2013

Indien vår första destination 

New Delhi, Bombay (mumbay), Goa :)

            

Thailand 31/1-21/2-2013

Malaysia 21/2-26/2-2013

Malaysia, kuala lumpur, twin tower, a lot of shopping, aqua-land, H&M, Victoria's secrets, lyx & mera lyx:)

         

 

Thailand 26/2-26/3-2013

Malaysia 26/3-27/3-2013

Visa run trip to KL

   

Thailand 27/3-???? 2013

 vart bär det av sedan?? Vart ska vi??   

 

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards