mariornas

Direktlänk till inlägg 10 januari 2014

Thailand Thailand Thailandet....

Av Maria Maria - 10 januari 2014 10:50

Jag ska först bara skriva här och nu till alla föräldrar och andra i närheten att jag ber om ursäkt för vad som komma skall nu på bloggen. Jag ber om ursäkt för vårt ibland osmakliga alkoliserade bettende ni kommer att få skåda på några foton. Här kommer sanningen och lite där till, säkert en och annan bild ni kommer undra varför jag la upp, men det är vårt shit och ingen annans, och ni som tycker att det här är kul och trevligt att se er dyrkar jag! Haha in med lite mer humor i sammhället va?! JAg har suttit med det här i flera dagar för att få ihop det bästa och sämsta till er! För att skriva det till oss gör ingen skillnad, det är ju vi som gjort det och vet allt som hänt, men till er som läser detta så vill jag bara säga NJUT och SKRATTA! Det är precis vad vi gjort under hela den här resan och när jag gjort den här resumén. Och ja det är ju så, man festar i bara trosor, man dansar på bord, man dricker en aning för mycket på varje galej. Det är sånt man gör när man befinner sig i thailand är unga singel tjejer och lever livet som om ingen morgondag fanns.. Och eftersom vi fortfarande är singlar och unga (hrm) så tänkte vi bjucka er på lite av just allt det här. När jag lägger upp dessa bilder så har jag inte frågat de personer som kommer synas här om de vill vara med, men är det någon som känner att 'den där bilden vill jag inte vara med på i deras blogg', säg bara till så tar jag bort den. Annars förväntar jag mig att ni oxå kommer finna glädje i allt detta. Men självklart innehöll det ju inte bara massa skandaler, vi hade det väldigt trevligt med allt annat oxå, så vi kommer köra selfies, solnedgångar, stranden och annat fint oxå.  Mest för att ni ska bli lite ur balans och se att vi faktiskt är så fina som ni vet att vi är ;)


Läs och njut!


Vi kan börja med när vi anlände till Thailand, eller efter Pattaya iallafall... 

Vi åkte direkt från Pattaya till Hua Hin, ni kommer kanske ihåg att vi fick åka taxi hela vägen efter att ha blivit utskällda av tjejen i biljettkassan. Så sjukt hur sne hon var på oss att vi inte sagt något tidigare att vi ville åka men hallå, semester inte stress?! Vi kom iallafall ner till Hua Hin och njöt till fullo över att det inte stod gammelgubbar med småpojkar/tjejer i varje gatuhörn och unnande oss en hel del mysiga saker, bla 



 


   


     

 


Den här bildserien är lite blandad, men efter fiskspaet, som för övrigt var superskönt och fötterna kändes som nya efteråt, så kändes det oxå rätt snuskigt att veta att jag matat fiskar med mina fötter... Tål att sluta tänka på. Men senare, säkert samma kväll gick vi ut och åt finmiddag (skaldjuren) det var sjukt gott och HuaHin levererade fin stad och god mat. Vi träffade på några fina grabbar från Göteborg oxå på vårt hotell, dom var på väg upp till Bangkok för att avsluta några månaders resa i Asien, deras resa skulle ta slut och dom längtade hem. Varför det inte finns några kort på dom eller varför vi tackade nej till deras förslag om att gå ut och festa är jävligt oklart! Ångrar det kanske lite såhär i efterhand! För fina var dom.... 


Men vi tröttnade rätt snabbt på Hua Hin och bokade oss en bille ner till Koh Phangan, fullmoon partyt hade bara några dagar tidigare varit men vi tänkte att fest måste det ju finnas iallafall. Det var en sjukt lång buss resa och sjukt mycket Asiater som spydde på båten. Men vi tog oss ut på däck och njöt av resan dit... 


 


Vi kom till Koh Phangan, HELT DÖTT! Blev lurad på taxi, vi fick betala sjukt mycket bath och sen efter att ha släppt av alla tusenmänniskoribilen runt om på ön för att sist släppa av oss låg vårt boende precis vid piren som vi nyss anlände till! 


 

         


Rätt nice huh? Det var det och vi trivdes som fisken på detta bungalow boende, vi hade havet bara några meter från poolen, poolbaren spelade Bob Marley och vi kunde utan tvekan njuta av tiden här! Tillsammans med massa drinkar och plaskande i vattnet :) 


 


Moppen tog oss nästan varje dag ut på utflykter, mestadels till 7/11 för spritköp, men en gång körde vi i flera timmar runt på ön och det var helt klart fantastiskt! 


Servicen var kanske sådär dock, vi fick fel på vår toalett (och nej vi hade inte gjort något) den bara slutade fungera (likt mycket annat i Thailand) så vi gick till receptionen och bad om att få den fixad. Det knackar typ på dörren några timmar senare och när vi öppnar dörren möts vi av det här... En sugpropp? Vad ska jag göra med den?? Jag hade aldrig lagat en toalett förr, inte heller Maria 1... Aha gilla läget bara, vi väntade tills toan själv lagade sig. 


 


Men nu började vi känna att vi ville festa av oss en aning, vi hade fått nya om en fest som skulle äga rum på en båt inte så långt därifrån, Tjing! Vi skulle dit! Så vi klädde på oss det lilla vi hade, shorts som visade rumpan och ett linne, perfekt! Nu var det dags att festa av oss! Wiiiiiiiie


                               


Ooookej, det kan vara bilder från två kvällar här men jag vet inte riktigt. Iallafall så vi hamnade på båten, på ett rave.... Äsch tänkte vi, nu köööör vi!!! Och där stod vi mitt i smeten bland alla galningar och ravade skiten ur oss. Den här kvällen bjöd på väääldigt mycket vi fick bekanta oss med kisslås, göra-rent-kissan-efter-kiss-duschen, vi kissade ute, kissa lite här och där, vi hamnade runt en lägereld med några snubbar från alla möjliga länder Australien, Polen, etc etc. Det var den kvällen vi ljög och sa att vi var från Grönland. Killarna nästan flockades runt oss och ville veta allt om Grönland. Hrm vi visste inte mer än att det är ett land med få invånare och att huvudstaden heter Nuuk . Det började bli smått pinsamt och vi gick in och ravade lite till, sen drog vi hem på efterfest då.


Dagen efter.... Varför skulle vi sluta festa nu? Vi vaknade upp och tog oss en stadig frukke bestående av myggmedel, 'hang' och alkohol. Bff´n hade vaknat tidigare än mig och tog moppen till centrum och handlade frukost, hade jag något val mer än att ta det som erbjöds. Neej, jag tänkte nog inte ens på yougurt och flingor. Hon hade rätt, jag ville ha Alkohol och en Hang till frukke. Det vankades trots allt ett Beachparty den här dagen ...


           


Den sista bilden är väl fin, det är en selfie, men utan ansikte, vad tror ni att jag ville förmedla med den? JAg vet inte säkert men trosor och bröst är poängterat iallafall. Skulle jag kanske skicka den till någon? Till vem dårå tänker ni? En bild säger mer än tusen ord sägs det.

Men Beachpartyt gick väl sådär va... Vi blev berusade och gick hem och körde Selfie-afton ....


Vad som hände i summa och kardemunna, en hel de. Men vi låter er gissa lite.

Vem av oss gick ut naken till våra italienska grannar och frågade efter sprit? Flört flört Jag är från sverige...

Vem av oss la sig på bardisken och lät folk shota från naveln?

Och framförallt, tror ni att någon av oss hade sexuellt umgänge? :O


Efter dessa dagar beslutade vi oss för att lämna Phangan och dra oss vidare mot Koh Samui, hej då poolbar


 


I nästa inlägg får ni läsa om just Koh Samui, men nu har jag inte längre tid med det här... Enjoy läsningen och så hörs vi ! Pusse från Maria 2. 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Maria - 5 juni 2014 02:40

Som de flesta kanske vet, hände det en olycka när vi var på snowboardsemester i fonna.. ( mer om själva olyckan senare, längre ner, långt ner) Vi åkte hem tidigare än planerat pga mitt skadade knä:( jag befann mig på akuten Hudiksvall kl 05:00 s...

Av Maria Maria - 25 maj 2014 17:54


Jag bara måste skriva om detta.. Ett hånflin efter denna situation kom ifrån mig efter detta! Ett jävla ståhej med detta griskött från Danmark.. Ja det är jävligt, FÖRJÄVLIGT hur dem behandlar dessa grisar.. Helt jävla sjukt!!! Finner inga ...

Av Maria Maria - 11 april 2014 10:47

  Alldeles för många citat av Joakim Thåström kommer ur min mun just nu. kanske min vän Maria nummer 2 har något med detta att göra?   Eller är/var han bara, helt jävla grym!     Jag är förlorad i kriget med mej själv!     ...

Av Maria Maria - 18 februari 2014 23:48

Med mycket stor risk att få haters efter detta inlägg! För att inte min vän Maria nr 2 ska få skit, ska jag poängtera att det är jag Maria nr 1 som skriver. Jag som har blont hår, Jag som bor i Vemdalen! Jag som bott i Delsbo (nästan hela mitt ...

Av Maria Maria - 11 januari 2014 11:58

Puuuh, det gick ju bra att slänga upp det förra inlägget trots lite små ångest, men tro mig, vi har ännu inte kommit till Phiphi. Så jag kan med handen på hjärtat säga att det är hellugna bilder ni fått sett hittills ;)   Förändras eran syn på os...

Presentation


Soligt välkommen till vår blögg....
Här kan ni följa Maria 1 & 2 på semester i Asien

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Do you guys like or blögg??
 Yeah Awesome
 little
 nope
 hell NO

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Maria & Maria

Translate if you want

Ulla Snygg

Ulla snygg.

Hon kom till oss, ensam & rädd.

Vi bestämde oss för att ta hand om henne, låta henne komma in i våra liv, vår resa..... 

Och nu är hon vår bästa resvän, följer med vart vi än ska:) 

  

 

Maria nr 2

 

 

Maria Nr 1

Maria persson, jag, jag som älskar snö, vinter, snowboard....

Men älskar så klart, sol, bad, schteek, löka på beachen & wakeboard;)

Indien 12/1-31/1-2013

Indien vår första destination 

New Delhi, Bombay (mumbay), Goa :)

            

Thailand 31/1-21/2-2013

Malaysia 21/2-26/2-2013

Malaysia, kuala lumpur, twin tower, a lot of shopping, aqua-land, H&M, Victoria's secrets, lyx & mera lyx:)

         

 

Thailand 26/2-26/3-2013

Malaysia 26/3-27/3-2013

Visa run trip to KL

   

Thailand 27/3-???? 2013

 vart bär det av sedan?? Vart ska vi??   

 

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards