mariornas

Alla inlägg under november 2013

Av Maria Maria - 21 november 2013 11:48


Ska väl försöka få till ett litet inlägg:)
Helgen som var, befann vi oss i långa landet lagomt:):)
Awesome!!!

På onsdagen, förra onsdagen alltså,
Ganska sent på eftermiddagen
Fick vi reda på att en storm var på väg in, och blir det storm, kan inte båtarna vara ute på havet & fiska krabba..
Vilket betyder att vi inte får ngt jobb:/
Tragiskt kan ju en annan tycka!!

Så det skulle sett ut så här;
Thursday: no production
Friday: start 9 and not so much
Saturday/Sunday: no production

Och att befinna sig på denna ö och vara ledig är inte så jävla hippt!!

Jag ljuger inte när jag säger att det finns absolut inget att göra här!!!

Jo, vara full & titta på tv!!!

Det här med att vara hemma & titta på tv är ju liksom inte så jävla kul!!!

Och man kan ju inte vara full jämt??
Eller??;p

Men iaf då

Så på onsdagen efter 12 timmars krigande med krabbor, tog vi "guffen"
Och styrde den mot Svea rike:)

Klockan var 8 på kvällen, när vi började vår 10 timmars färd:)

Jag hade verkligen ingen lust att vänta till dagen efter, jag ville bara hem:)

Så min vän Maria började att köra, och jag fick sova ca 2 timmar:)
I Åre bytte vi chaufför

Jag gasade guffen hemåt :)
Hey how lets go

Droppade av min vän i bobygda.

Jag Åkte hem, hem till mammi & pappi

Klockan var väl lagomt till frukost när jag kom hem..

Så jag dukade upp frukost till mej & mamma.
Då mamma ovetande att jag är hemma fortfarande ligger & sover..

Jag ringde henne från köket
Och bad henne komma ner på frukost..

Nyvaken förvånad mamma
Ganska fantastiskt<3

Man kanske skulle tro här att jag skulle behöva sova?
12 timmas jobb, 9/10 timmas roadtripp!!

Näj jag har inte tiden att sova!!

Så jag ringde en vän & bad henne fylla kaffepannan, för här kommer jag:)

& där befann jag mej i några timmar
Helt underbart<3

Men jag kan berätta att fredagen bestod av törnrosa sömn..
Sov /sov & sov
Jävlar vad jag sov:)

Men Jag han även spendera denna helg med en del av min älskade familj, & några vänner!

Jag hoppas alla förstår att tiden inte fanns för alla<3
Men det ska gottgöras när jag FLYTTAR hem:)

Jo visst vart den en & annan Rom & Cola på lördagen..
&
Även ett snabbt besök på Ljusdal:)
Ojhoj Maria bra val av dag att gå ut på raj raj på, när du ska åka/köra bil 10 timmar dagen efter!!

Men det skiter man väl i!!

Så jag vart liksom lite försenad på söndagen, då vi skulle åka kl 10..
Då jag vaknade typ 10:10??

Drog ner allt i den fantastiska Ikea påsen..

Och hey how lets goo:)

Go back to Norway!!!

MEN

Inte riktigt raka vägen till Norge
Ett stopp i Vemdalen skulle vi göra :)
Älskade Vemdalen

Stoppet i Vemdalen var för jag skulle ta mej en titt och bestämma mej för mitt boende i vinter<3

Älskade lilla stuga du var bättre än förväntat.

Jag är redo för en grym vinter, jag är redo för 2014!!!

När två Marior sitter i samma bil & söndags åker kan det aldrig bli tråkigt..


How to pick up guys in svenstavik?

Jo du åker förbi Sibylla 2-3 gånger och du har napp...

Vi hade ju liksom ganska roligt, då vi hade en fin liten caddy som förföljde oss nästan hela vägen till Åre??
Jag förstår att "ni" inte hade ngt bättre för er än att förfölja 2 Marior!
(Vad finns det att göra i svenstavik liksom)

This is super fun!!!

Vi han även med ett söbollskrig i Storlien:)
Maria vs Maria
Jag tror min vän Maria vann:)

Vi befann oss på Hitra klockan nånting på kvällen!!

Jo för att ta sig ut på Hitra må man köra igenom en tunnel som går under vattnet!

Denna tunnel är djup och lång!!!
När jag körde ner i tunneln kännde jag litet tryck i mitt högra öra,
Har aldrig kännt det förr när jag kört den!!
Och ju djupare vi åkte, ju ondare fick jag i mitt öra...
Det var sjukt!!!

Men hålla för näsan och blåsa lite, så vart det lite bättre..

Vi kom "hem" och jag tänkte inte så mycket på det!!!

Somnade ganska snabbt denna söndags kväll..
En sliten fyllMaria :)

Men jag fick inte sova så länge denna natt:(

Då jag vaknar av smärta i mitt öra, jag trodde allvarligt att jag skulle dö av smärta!! (Typ)
Bara nått man säger!

Jag har haft öroninflammation ganska många gånger, men det här var sjukt!!!

Jag kunde inte göra nånting, jag ville bara gråta!!!

Så jag gick runt, tog en dusch, rökte, spelade candy crush, hade panik, den natten!!

När jag sitter där i soffan spelar lite på min telefon för att tänka på annat,
Börjar det göra mer ont!!

Nu går ju tanken, va fan ska jag göra?
Väcka hela huset igen för att åka på akuten??

Nä jag fixar detta!!

Och det smäller till i örat??
Omg!!!
Ganska äckligt men den rinner var ur det...
Masakra!!
Men efter denna explosion gjorde det inte lika ont:)

Min vän Maria klev upp ganska precis efter denna händelse.. & jag fick typ alvedon av henne..

Nu kanske jag skulle ha åkt till doktorn??

Men jag krigade mej i väg på jobbet, och tänkte att jag åker till doktorn efter jobbet, vad kan han göra liksom?
Titta och skriva ut penicillin?
Som sagt är jag van öroninflammation
Och vet vad dockrtorn gör vi dessa tillfällen:)

Det kanske inte var mitt bästa val att jobba denna dag, men det var en kort dag, och jag skötte mitt jobb!!!
Även om jag hade vart hemma hade jag ju liksom fortfarande haft samma smärta???

Så jag drog till dockrtorn efter jobbet..
Galanta flickor från Sverige går före i kön:)

I bland är man ganska glad att man är svensk:)

Blodprov & en titt i örat...
Och en kommentar: oj här var det trasigt:O

Men du behöver ingen penicillin, för det är ingen bakterie i örat, det är bara trasigt..
Så jag skriver ut smärtstillande!

Och Maria får inte köra bil:)

Knapra smärtstillande, hey how lets go:)

Och nej jag är inte sjukskriven från jobbet!!

Hemma, vara på jobbet spelar liksom ingen roll?

Just nu, nu idag har jag ingen smärta, bara lite halv döv:)
------------------------------------

Och för att hoppa till en Annan sak..

Jag har liksom ganska mycket att skriva!

Men just nu? Nä!

Jag befinner mej på jobbet,
Tanken var att börja kl 9
Men har fortfarande inte börjat:/

Maskiner ska dras in i produktion, vissa ska ha hjärt & lugn räddning,
Och jag sitter själv & väntar!!!

Iof är det ingen vanlig produktions dag!!

De flesta har en ledig dag..
Men som jag berättat i tidigare inlägg var det liksom meningen att jag skulle byta team..
Jag skulle göra den "nya produkten"
Men det har liksom inte blivit så!!
Dem har liksom inte fått några ordrar på dessa produkter..

Men nu innan jul kommer det tydligen att beställas,
Och nej jag tänker inte stanna kvar här!!
Jag åker liksom hem i mitten av december!

Så eftersom det bara är jag & kocken som vet hur dessa maskiner fungerar, må jag lära tjejen som ska ta hand om dessa produkter under jul:)

Så jag sitter just nu & väntar på att hon ska bli färdig med hjärt & lung kursen!!!

Jag har liksom vara väntat i 3 timmar<3

Men jag tänker som så, detta är inget jämfört med Bangkoks flygplats!!
13 timmars väntan??















Av Maria Maria - 11 november 2013 15:56

Är det p-fest så är det:)
Det är meningen att man ska gå all in:)

Lördag, p-fest<3

Ou ou ou...
Vart ska jag börja???

Det är alldeles för mycket att berätta:)

Men festen började kl 19 på lördags kvällen, vi hade festen på puben här i knarrlagsund. "Pub knarren"

Som jag sagt tidigare, har jag haft ett special uppdrag på kvällarna, dom senaste veckorna..
Därför har bloggande inte vart så aktivt..

Mitt special uppdrag har vart att göra en film om HitraMat:)

Detta har vart sjukt kul att arbeta med:)

Jag vart färdig med filmen lagomt till p-festen..

Så vi började lördagskvällen med att titta på min film:)

Och den gick hem, jag tror alla gillade den:)

Även högsta chefen, gillade den, då jag har fått ett nytt uppdrag, att göra en reklamfilm för HitraMat... Ouff
Den får jag nog tänka på innan jag tackar ja..

Den film jag gjort nu, är liksom en "rolig" film för persolanen:)

Åter till festen...

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, en & annan minneslucka har jag allt..

Så för att dra igenom lite av det jag kommer ihåg..

Vi käkade middag (norskt julbord)

Lutefisk å revbensspjäll.
Tyvärr inte min favorit, så jag åt en liten bit reven, och en pytteliten bit fisk!!

& tog alkoholen i första hand:)
Dvs, snapps, vin & grogg:)

Sedan befann jag mej nog mest på dans golvet, då jag tror jag dansat med hela fabrikens gubbar:)

Jo men det slutar ju inte här:)
Maria som aldrig vill ge upp festen..

Klart jag ska på efterkepa:)

Efterkepa i the yellow house:)
Hmm Nää, skulle jag vara snäll & bjuda på moranisse ..

Men det var en person som tömde ut blåbärssoppan i vasken, för han trodde det var ngt annat...

Jag tappade suget och gick hem...
Ganska enkelt:)

Men festen är inte slut ännu hehe...

Jo jag gick hem & sov...
Vaknade på söndags morgonen typ Inte nykter :)

Jag kännde att detta ska bli en tv-söndag...

Men Nää, halva vårat hus har dött, ingen strömming.. Alltså ingen tv!!!

Jag då ska leka lite elektriker, knatade till proppskåpet (lite full är jag ju) för att hitta problemet...

Och vipps hamnade mitt högra pekfinger i proppskåpet (i hålet)

Jo man kan ju säga att jag vaknade till;p

Tyvärr kunna inte jag lösa problemet så ingen tv vi har:/

Vad att göra denna söndag??

Jag packade systempåsen med minttu & massa öl, hoppade på longboarden och drog till yellowhouse..:)
Nu jävlar ska jag visa polackerna hur svenskar super;p

Alla låg & sov när jag kom:)
Men dem vaknade ganska fort när jag stoppade minttu flaskan under näsan på dem:)

Hey how lets goo tänkte jag:)

Nu jävlar ha vi fest:)
Jag tror dem vart ganska glad när jag kom och väckte dem på detta viset:)

Vi gjorde inte så mycket, drack minttu & öl, rökte en & annan cigg:)

Kl 18 på söndagskvällen kännde jag att det var dags att ge upp:)

Jag har ju faktiskt ett jobb att tänka på;p
Hehe!!!



Av Maria Maria - 4 november 2013 15:37

Länge sedan...

Men livet i Norge är intensivt...
Kriga med krabbor på dagarna, projekt på kvällarna...

Men projektet börjar lyda mot sitt slut & jag kanske börjar få ett liv??

Tyvärr är det hemligt och jag kan inte berätta så mkt mer..

Men efter många, jävliga nätter, då allt inte har gått som det ska, börjar jag se ljuset;p

Jag har ny engergi efter en helt fantastiks helg:)

Älskade mamma, pappa & moster har vart på besök...

& jag har vart ledig 2 dagar i rad:):)

Vilket jag inte har vart sedan maj, om jag inte minns fel:)

Utvilad Maria:)

Får man fin besök kan man ju liksom inte jobba, så jag gjorde ett val att ta ledigt denna underbara lördag:)

<3<3<3

Helt underbart att ni kom hit & hälsade på:)
Jag tror jag pratar för både mej & Maria, vi behövde verkligen detta:)

När man väl funnit tiden att blogga, finns inte batteriet!!
Så tyvärr blir det inte så mycket mer än så här:/


Av Maria Maria - 4 november 2013 15:29

Länge sedan...

Men livet i Norge är intensivt...
Kriga med krabbor på dagarna, projekt på kvällarna...

Men projektet börjar lyda mot sitt slut & jag kanske börjar få ett liv??

Tyvärr är det hemligt och jag kan inte berätta så mkt mer..

Men efter många, jävliga nätter, då allt inte har gått som det ska, börjar jag se ljuset;p

Jag har ny engergi efter en helt fantastiks helg:)

Älskade mamma, pappa & moster har vart på besök...

& jag har vart ledig 2 dagar i rad:):)

Vilket jag inte har vart sedan maj, om jag inte minns fel:)

Utvilad Maria:)

Får man fin besök kan man ju liksom inte jobba, så jag gjorde ett val att ta ledigt denna underbara lördag:)

<3<3<3

Helt underbart att ni kom hit & hälsade på:)
Jag tror jag pratar för både mej & Maria, vi behövde verkligen detta:)

När man väl funnit tiden att blogga, finns inte batteriet!!
Så tyvärr blir det inte så mycket mer än så här:/


[Bild]

[Bild]

[Bild]

Presentation


Soligt välkommen till vår blögg....
Här kan ni följa Maria 1 & 2 på semester i Asien

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Do you guys like or blögg??
 Yeah Awesome
 little
 nope
 hell NO

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Maria & Maria

Translate if you want

Ulla Snygg

Ulla snygg.

Hon kom till oss, ensam & rädd.

Vi bestämde oss för att ta hand om henne, låta henne komma in i våra liv, vår resa..... 

Och nu är hon vår bästa resvän, följer med vart vi än ska:) 

  

 

Maria nr 2

 

 

Maria Nr 1

Maria persson, jag, jag som älskar snö, vinter, snowboard....

Men älskar så klart, sol, bad, schteek, löka på beachen & wakeboard;)

Indien 12/1-31/1-2013

Indien vår första destination 

New Delhi, Bombay (mumbay), Goa :)

            

Thailand 31/1-21/2-2013

Malaysia 21/2-26/2-2013

Malaysia, kuala lumpur, twin tower, a lot of shopping, aqua-land, H&M, Victoria's secrets, lyx & mera lyx:)

         

 

Thailand 26/2-26/3-2013

Malaysia 26/3-27/3-2013

Visa run trip to KL

   

Thailand 27/3-???? 2013

 vart bär det av sedan?? Vart ska vi??   

 

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards