mariornas

Alla inlägg under mars 2013

Av Maria Maria - 31 mars 2013 08:32

Koh lipe <3
En fin bungalow vid stranden...
Ja vi lökar just nu...

Vi har våra badmadrasser, snöret som vi binder fast oss med, så vi inte flyter bort från varandra & ut I det vilda havet, den vattentäta påsen med cigg & tãndare & dãr ligger vi, flyter, röker, solar och har det så jãvla bra:)

Glad påsk öskar vi från våra badmadrasser:)

Av Maria Maria - 30 mars 2013 11:47

Nu har vi äntligen efter så mycket resande och timmar av väntan, helt klart värt det! Det är underbart här! När vi anlände fanns ingen hamn att gå av på så vi fick kliva över på en flotte, betala 50bath och åka longtail båt in till ön :) skit mysigt och set var precis som vi trott, vit himmelsk strand, turkost vatten och inga bilar (än så länge iaf ;)) vi har hittat en mysig bungalow precis vid stranden, det vi saknar är Wifi, så nu fick vi gå upp på Lipe Walking street för att hitta ett Wifi ;) sandväg här med ;)
Dricker ice Tea och kaffe och Maria 1 dricker kaffe och vatten :)

Nu ska vi mysa på här i våran lilla värld och fira påsk vi med!

Puss på er alla gurkpussar så hörs vi snart!

Av Maria Maria - 30 mars 2013 01:30

Morning sunshines!

Nu jävlar är vi uppe, på gång, pigga och glada :) nu väntar vi på att biljett-stället ska öppna så vi kan få en bille till Lipe, vi ska inte ropa hej ännu att vi får åka idag, resan igår tog ju som sagt 10h med bil och buss och i två timmar stod vi väl still så vi kom hit lite sent igår och då hade dom stängt :( vid 22 tiden igår hade allt stängt, hela gatan var tom och det var nog bara 7/11 som det lyste från. Men jag måste faktiskt säga att jag gillar Satun lite, det känns mysigt här! Inga turister och det är väldigt lugnt här, tyst och harmoniskt. Ibland kommer det några bilar sen blir det tyst igen.. Vi somnade rätt ovaggade igår, drog igång nån kärleks rulle och vips så hade John Blund lagt sig emellan oss :) njuta vidare av snabbkaffe står här näst och vänta på bille stället!

Hörs senare!

Av Maria Maria - 29 mars 2013 14:23

Herreminskapare, vad hände här? Köpte ju två biljetter mini buss ner till Satun?
Morgon börjar med några saker vi absolut inte tänker berätta för det handlar om att helt sakna vett och etikett från vår sida så det håller vi för oss själv.
Men kl 07 skulle en taxi hämta oss, kom han då? Nej. kom han 07.30? Nej. Han kom 07.50 yrandes som jag vet inte vad och klämde in våra väskor fram i bilen. Jaha, tänkte vi och satte oss i bilen med 5 andra passagerare, varav ett nyvaket barn, han säger något på thai och mumlar sen 10 minutes.. Okej, något med 10 minuter kände vi. Sitter där och ett svenskt par frågar oss vart vi ska, Koh Lipe svarar vi, och ni? Ao Nang. Okej paret längst bak skulle till Kao Lak. Vilken salig blandning! Det kommer ytterligare 3 passagerare, från Frankrike men med utmärkt engelska och rätt söta för den delen med (?) dom ska till Kuala Lumpur. Okej nu är vi lite fundersam då denna resa inte skulle inneha några som helst byten... Det kliver på två till, lika där Kuala Lumpur. Yeah börjar man känna! Någon minut senare kliver det på ytterligare två tjejer, och dom ska till Koh Samui.. Vi sitter i bilen, vi är en person för mycket samt att barnet får sitta i Päronens knä, nyvaken, sa jag de?! Och en fransman får sitta på golvet.. Sätena för de två kanadensare som ska till Kao Lak är inte ens fastbultade i golvet! Men va fan är det som händer?!?! Så helt plötsligt stannar bilen och han säger att alla ska ut förutom Ao Nang paret .. Okej, Ulla flyger ut ur bilen och folk garvar när vi börjar ta hand om vår vän, Ulla ;) jaha, sen kommer det en snubbe och säger att vi, Satun och Kuala Lumpur ska hå till hans bil. Okidoki, skit fin bil! Där sov jag typ 4h sen slänger han i princip av alla efter vägen och vi, vi hamnade på en lokal thai buss!!! I 37graders värme mitt på dagen utan AC, tack som fan, kap kun kaa!!! 5h ren helvetesresa av svett, agg och tårar! Jävla skit lureri! Vi blir sist kvar på bussen och skitskrajadarrapårösten, bussen stannar pekar på ett "hotell" och slänger ut våra väskor. Hej Satun! Inte en enda turist, nu sitter det en thai med ett halvt öga och pratar cocktail drinkar och full moon party med oss! 300bath kostade rummet, ni förstår nog själva hur vi bor just nu.. Manuell spol till toaletten och taskigt betonggolv i vad jag tror ska vara grön färg. Ett paket snabbmat från 7/11 och 51 cigg senare är pulsen normal igen ;)

Nu ska vi fira långfredagen genom att ha långtråkigt!

Hej på er! Smoski Marior

Av Maria Maria - 29 mars 2013 01:07

Kan ju säga som så, att det vart inte många minuters sõmn i natt... Både jag och Maria låg vaken långt in i små timmarna.... Tills aftonbladets lãsning fick mej att bli trött, jag vet inte om det beror på att vi har sovit (legat) i sängen vãldigt mycket de senaste dagarna?!?!
Men vi var iaf klarvaken som ett litet barn dagen fõre julafton...
Kanske beror det på att vi är väldigt fõrvântansfull av vad som kommer hända här näst???
Vi har ju liksom bosatt oss här i patong, och nu i dag flyttar vi ut ur vårt kära rum...
Kl 06:00 ringde väckarklockan: Maria dags att kliva upp...

Vi tittar på varandra, säger inte ett ord, kliver upp, med vârldens tröttõgon, och ja vi går ut på ballen, rõker ngr bloss,(alltid morgonciggen, den bästa ) och sâger: ja det hade vart väldigt skönt att sova nu.......

Iaf packa, packa det sista i våra väskor..
bye bye rummet:(

Nu sitter vi nere i receptionen, precis käkat en vidrig ost & skink smörgås.
Som underhållning har vi sabay sabay karaoke mitt i mot oss, en "karaoke bar" där det rullar ut massa jag menar verkligen massa ny sjungna fulla thaior, och thailãndare... Mycket underhållande så här på morgonkvisten:)

Iaf fick jag tillbaka mina klãder från tvätten, dock otvättade....
Så jag får leva en dag med smutstrosor, eller inga alls;)

Nu ska vi vara sociala med varandra, dricka kaffe, kedjerôka & titta på fulla thaior, medans vi väntar på vår bil, som ska ta oss till satung:)

Puss & kram från tröttmõssorna i thailandet

Av Maria Maria - 28 mars 2013 18:41

Vi är redo, klara, färdigpackade inför avfärd! Om ca 6h kommer bilen som ska ta oss till SATUN inte Satong som min iphonny så fint autoriserat fram bakom ryggen på mig! Vi har överlevt dagen, vi har kirrat alla biffar, vi är så grym! Det finns dock en liten detalj som gjort oss lite skraj inför imorgon... Maria part 1 lämnade in tvätt innan vi åkte till Malaysia, med lovord att den skulle vara här kl 18 idag. Perfekt! Två par trosor kvar, på två dagar! Tror ni att tvätten var tvättad, torkad, manglad och ihopvikt i en genomskinlig påse kl 18 idag? Näru, den var inte här.. Panik panik potatisgris!! Går ner vid 19 och kollar, nej tyvärr säger extra personalen som jobbar natt här i receptionen, tro mig det finns en bra anledning till varför hon bara jobbar natt dåochdå! Hon kan inte många ord på engelska!! Maria förklarar att vi ska lämna hotellet imorgon bitti klockan 7, och får ett flin tillbaka och ett svar -yeah, 8 tomorrow morning!
Suck! Jag springer ner, lite nerv har man ju, förklarar för henne att vi checkar ut imorgon bitti kl 7, lämnar hotellet, åker bort, kommer inte tillbaka, lämnar Phuket! Hon drar fingrarna genom hennes kortklippta hår och ser bekymrad ut, ringer ett samtal, lägger på och vänder sig MIT mig gestikulerar med armar och säger att hon ska ta sin moppe 06.30 och hämta tvätten.
Jag ler, känner mig glad och lägger ihop mina händer likt Maria och Jesus och säger kap kun kaa :)
Allt löser sig, trots att det inte alltid blir perfekt eller som man tänkt sig så gör man alltid det bästa för just den situationen. Man löser problemet med bästa möjliga lösning! Och pust och flämt upp på rummet och fortsätta jogga genom rummet och packa det sista, det blev bra :) trots lite utrymme i våra alla väskor så löste det sig, mycket tack vare att vi gick till posten tidigare :) så nu ligger vi här, har precis avverkat en omgång plump där jag för övrigt och för mycket ovanligt stod son vinnare :) vi röker alldeles för många cigaretter men vi glömmer inte bort att skratta mellan varven, idag har vi krigat igenom livet, magsjukor, postärenden, boka resaärenden och fixa tvättenärenden! Svenskatjejerjobbabraidag! Klappklapp på axel, och i lite smyg så har vi näsan liiite i vädret oxå ..
Så när vi gick för sista gången från stan och hem tog vi lite minnen med kameran som ni kan få avnjuta, vi gillar den vägen, den har bringat oss så mycket sol, skratt och skratt :) nästa gång vi kommer till fastlandet blir det Krabi!

Pussochhej vi hörs snart! Glad påsk oxå fresten!

Av Maria Maria - 28 mars 2013 10:55

Imorgon bitti 07.00 kommer det en bil och hämtar oss. Den bilen kör oss ner till Satong (?) och där sover vi en natt för att slutligen på lördag nå vår destination Koh Lipe!
Så nu är packningen i full rulle, var på posten nyss och skickade hem kläder, dåligt med utrymme i ryggan nu.. Så om en månad får pappsi ett till Thailand paket :) just nu sitter vi på balkongen, dricker kaffe och kedjeröker. Emellanåt pillar vi oss i naveln och tittar in, in på kaoSEt! Det här med att vara organiserad och göra saker i rätt takt är tydligen inte vår grej. Packa pö om pö, lägga lite där, tar det sen, ska nog vara där.. Lite så.

Igår kom vi iaf hem från Malaysia, med ett dussin nya prylar från Vickan, jag hade självklart inte sovit alls på över 30 timmar var förkyld och hade nyktert minneskuckor från dagen. Men det gjorde inget för jag drack alkohol, själv efter att Maria 1 somnade. Det var jag och Facebook som festade, men jätte sent blev det inte, runt två gick jag och Facebook åt skilda håll och en ny morgon kom. Den inledde jag med att spy, från 07 till ca 10 var jag i hemskt skick. Duschade sittandes och med gråten i halsen. Hur ska jag klara det här? Packa ut ett helt liv, gå på posten samt hitta resa tills imorgon. Då vaknar Maria och springer iväg, kommer hem med 4 rostade mackor och cola -magsjuka! Nej nej nej! Inte nu! Maria varvar toaletten och jag ligger stilla på min sida sängen. Det måste varit mackan på planet igår... Några timmar senare pallrar vi oss upp och iväg till posten, växlade in alla mynt gjorde vi oxå, på två veckor har vi samlat ihop 1336 bath. Det är över 300 svenska kr. Hej vad det går! Och sen hade vi massa sedlar i burken oxå, nästan 2000 bath blev allt som allt! Riktigt bra av oss att lägga allt på samma ställe, dessa pengar betalade oss ner till Satong! Iallafall så kommer bilturen ner dit ta ca 7 timmar, magiskt eller hur? Så paddan måste vara fulladdad och telefoner lika så, filmer och spotify hela dagen! Vi kommer förmodligen inte ha internet på hela dagen imorgon och säkert inte föränn ankomst till Lipe! Som annars kallas för 'Paradise Island' härligt va?! Fy fan nu kommer lök ett och två för riktigt deluxe häng! Vi tänkte köra bungalow vid stranden istället för hotell! Vi vill ha lite lyx nu, strand, turkosa vatten utanför dörren :))) god morgon morgondopp! Kaffe sittande i havet, snorkla till lunch och vippa på madrasserna till middag! Vippa hit vippa dit vi går runt en liten bit det är en makalös paradis ö! Nä nu måste vi rycka tag i hemmet!

Pussochkramskumbanan från Marior

Av Maria Maria - 27 mars 2013 14:37


Många många många människor bär på det där lilla extra och bara vissa människor kan se det, så då blir man rätt unik. I mitt fall gäller det grundaren av Victoria's Secret, Apple, Starbucks och Maria Persson.
Det är vad jag kallar unik kärlek! Allt jag behöver och lite till!
Lyssna här liksom, ha en Starbucks kaffe, en Iphonny i handen, Victoria underkläder och dofter samt en jävla grym BFF! Slå den ni om ni kan! Det kan ni säkert och finna lika mycket behag som gör av det men kanske inte är riktigt lika fjantig som jag är som gör ett blogginlägg om det. Ska slänga in att en naken Ola Rapace inte heller är fy skam. Alla gillar olika helt enkelt! Jag vill aldrig att den här tiden ska ta slut! Jag vill aldrig förlora min förtjusning över det som gör mig så glad! Självklart är jag givetvis lika gemytligt glad över snabbkaffe och BFF oxå, i udda underkläder och i regn och skur!

I love you min BFF! Tack för att du är så jävla bäst! Massapussarochfiskar

Presentation


Soligt välkommen till vår blögg....
Här kan ni följa Maria 1 & 2 på semester i Asien

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Do you guys like or blögg??
 Yeah Awesome
 little
 nope
 hell NO

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Maria & Maria

Translate if you want

Ulla Snygg

Ulla snygg.

Hon kom till oss, ensam & rädd.

Vi bestämde oss för att ta hand om henne, låta henne komma in i våra liv, vår resa..... 

Och nu är hon vår bästa resvän, följer med vart vi än ska:) 

  

 

Maria nr 2

 

 

Maria Nr 1

Maria persson, jag, jag som älskar snö, vinter, snowboard....

Men älskar så klart, sol, bad, schteek, löka på beachen & wakeboard;)

Indien 12/1-31/1-2013

Indien vår första destination 

New Delhi, Bombay (mumbay), Goa :)

            

Thailand 31/1-21/2-2013

Malaysia 21/2-26/2-2013

Malaysia, kuala lumpur, twin tower, a lot of shopping, aqua-land, H&M, Victoria's secrets, lyx & mera lyx:)

         

 

Thailand 26/2-26/3-2013

Malaysia 26/3-27/3-2013

Visa run trip to KL

   

Thailand 27/3-???? 2013

 vart bär det av sedan?? Vart ska vi??   

 

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards