mariornas

Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Ytterligare en vidrig resa rikare,

Av Maria Maria - 29 mars 2013 14:23

Herreminskapare, vad hände här? Köpte ju två biljetter mini buss ner till Satun?
Morgon börjar med några saker vi absolut inte tänker berätta för det handlar om att helt sakna vett och etikett från vår sida så det håller vi för oss själv.
Men kl 07 skulle en taxi hämta oss, kom han då? Nej. kom han 07.30? Nej. Han kom 07.50 yrandes som jag vet inte vad och klämde in våra väskor fram i bilen. Jaha, tänkte vi och satte oss i bilen med 5 andra passagerare, varav ett nyvaket barn, han säger något på thai och mumlar sen 10 minutes.. Okej, något med 10 minuter kände vi. Sitter där och ett svenskt par frågar oss vart vi ska, Koh Lipe svarar vi, och ni? Ao Nang. Okej paret längst bak skulle till Kao Lak. Vilken salig blandning! Det kommer ytterligare 3 passagerare, från Frankrike men med utmärkt engelska och rätt söta för den delen med (?) dom ska till Kuala Lumpur. Okej nu är vi lite fundersam då denna resa inte skulle inneha några som helst byten... Det kliver på två till, lika där Kuala Lumpur. Yeah börjar man känna! Någon minut senare kliver det på ytterligare två tjejer, och dom ska till Koh Samui.. Vi sitter i bilen, vi är en person för mycket samt att barnet får sitta i Päronens knä, nyvaken, sa jag de?! Och en fransman får sitta på golvet.. Sätena för de två kanadensare som ska till Kao Lak är inte ens fastbultade i golvet! Men va fan är det som händer?!?! Så helt plötsligt stannar bilen och han säger att alla ska ut förutom Ao Nang paret .. Okej, Ulla flyger ut ur bilen och folk garvar när vi börjar ta hand om vår vän, Ulla ;) jaha, sen kommer det en snubbe och säger att vi, Satun och Kuala Lumpur ska hå till hans bil. Okidoki, skit fin bil! Där sov jag typ 4h sen slänger han i princip av alla efter vägen och vi, vi hamnade på en lokal thai buss!!! I 37graders värme mitt på dagen utan AC, tack som fan, kap kun kaa!!! 5h ren helvetesresa av svett, agg och tårar! Jävla skit lureri! Vi blir sist kvar på bussen och skitskrajadarrapårösten, bussen stannar pekar på ett "hotell" och slänger ut våra väskor. Hej Satun! Inte en enda turist, nu sitter det en thai med ett halvt öga och pratar cocktail drinkar och full moon party med oss! 300bath kostade rummet, ni förstår nog själva hur vi bor just nu.. Manuell spol till toaletten och taskigt betonggolv i vad jag tror ska vara grön färg. Ett paket snabbmat från 7/11 och 51 cigg senare är pulsen normal igen ;)

Nu ska vi fira långfredagen genom att ha långtråkigt!

Hej på er! Smoski Marior

 
 
Ingen bild

Gunilla

29 mars 2013 14:55

Glad Påsk på er....

Maria Maria

29 mars 2013 15:08

Glad påsk på dig med Gunilla och tack så mycket :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Maria - 5 juni 2014 02:40

Som de flesta kanske vet, hände det en olycka när vi var på snowboardsemester i fonna.. ( mer om själva olyckan senare, längre ner, långt ner) Vi åkte hem tidigare än planerat pga mitt skadade knä:( jag befann mig på akuten Hudiksvall kl 05:00 s...

Av Maria Maria - 25 maj 2014 17:54


Jag bara måste skriva om detta.. Ett hånflin efter denna situation kom ifrån mig efter detta! Ett jävla ståhej med detta griskött från Danmark.. Ja det är jävligt, FÖRJÄVLIGT hur dem behandlar dessa grisar.. Helt jävla sjukt!!! Finner inga ...

Av Maria Maria - 11 april 2014 10:47

  Alldeles för många citat av Joakim Thåström kommer ur min mun just nu. kanske min vän Maria nummer 2 har något med detta att göra?   Eller är/var han bara, helt jävla grym!     Jag är förlorad i kriget med mej själv!     ...

Av Maria Maria - 18 februari 2014 23:48

Med mycket stor risk att få haters efter detta inlägg! För att inte min vän Maria nr 2 ska få skit, ska jag poängtera att det är jag Maria nr 1 som skriver. Jag som har blont hår, Jag som bor i Vemdalen! Jag som bott i Delsbo (nästan hela mitt ...

Av Maria Maria - 11 januari 2014 11:58

Puuuh, det gick ju bra att slänga upp det förra inlägget trots lite små ångest, men tro mig, vi har ännu inte kommit till Phiphi. Så jag kan med handen på hjärtat säga att det är hellugna bilder ni fått sett hittills ;)   Förändras eran syn på os...

Presentation


Soligt välkommen till vår blögg....
Här kan ni följa Maria 1 & 2 på semester i Asien

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Do you guys like or blögg??
 Yeah Awesome
 little
 nope
 hell NO

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Maria & Maria

Translate if you want

Ulla Snygg

Ulla snygg.

Hon kom till oss, ensam & rädd.

Vi bestämde oss för att ta hand om henne, låta henne komma in i våra liv, vår resa..... 

Och nu är hon vår bästa resvän, följer med vart vi än ska:) 

  

 

Maria nr 2

 

 

Maria Nr 1

Maria persson, jag, jag som älskar snö, vinter, snowboard....

Men älskar så klart, sol, bad, schteek, löka på beachen & wakeboard;)

Indien 12/1-31/1-2013

Indien vår första destination 

New Delhi, Bombay (mumbay), Goa :)

            

Thailand 31/1-21/2-2013

Malaysia 21/2-26/2-2013

Malaysia, kuala lumpur, twin tower, a lot of shopping, aqua-land, H&M, Victoria's secrets, lyx & mera lyx:)

         

 

Thailand 26/2-26/3-2013

Malaysia 26/3-27/3-2013

Visa run trip to KL

   

Thailand 27/3-???? 2013

 vart bär det av sedan?? Vart ska vi??   

 

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards