mariornas

Alla inlägg den 13 september 2013

Av Maria Maria - 13 september 2013 20:29


Detta ska alltså vara en skandal dag


skrock fredag....


Kan säga som så, att förutom att jag fick veta att blien typ är trasig, så har det här vart en 

perfekt dag...


jag har inte gjort sönder ngt, allt har flutit på iaf på jobbet:)


Informationen här på jobbet är ju liksom inte på topp...

Som sagt ska jag börja på ett nytt team

"Marias team"


Dessa produkter som jag kommer att göra är alltså, färsk krabba/krabbkött/krabbklor som ska ha betydligt längre hållbarhet..

Här ska alltså donas med nya maskiner, maskiner hit, maskiner dit:) 

Det gillar jag:)


Fick först till en början veta att jag ska börja med detta, i slutet av september.

I förrgår att jag ska börja på lördag

I dag att om nån vecka.


Det vi kommer fram till då, på lördag (oj, det är tamejfan i morgon) ska jag prova på maskinerna

prova mej fram...




Så när jag berättade för min kära teamleader att jag kommer lämna dem, vart det en ledsen blick &

- Maria, not god for me, but you have to do what you want:)

so its your last day in klorteam tomorrow??

remember to take extra clothes;P


Alltså en tradition här på fabriken, jobbar man sista dagen, kan man räkna med att bli blöt

blir man inte nersprutad av 10 vattenslangar, händer det att man kan få sig ett bad....


 Så i morse, väl förbered att bli blöt, fick jag veta att jag inte kommer att börja på "mariateam" helt och hållet,

just nu kör vi bara test veckor.


jag kommer alltså jobba klorteam på dagarna, när vi på klorteam är färdig, går jag övet till "mariateam"

testar mej fram, lär känna maskinerna, ( gör sönder dom)...


Så jag klarade mej från vattenslagar idag:)


Just nu sitter jag på jobbet, pluggar pluggar och bloggar, internetar....

Med plugg menar jag att jag fick en fin hemläxa av chefen..


-Maria du bör vara bra påläst innan du börjar använda maskinerna där nere..

dom är nya, och jag kan inte med dom!!!


Så plugg plugg, maskin hit, maskin dit, on/of 76-78° osv osv...


Nog med jobbsnack...


Återgår till min bil, min golf, min rumpskjutsare, min folkvagn...

En dag lyste en lampa i bilen???

jag kollade självklart upp detta, vad lampan betydde osv..

Kylarvätskan??


Jaha? vad gör jag nu då??

jag har ju ingen sådan vätska på mej, hmm tänk Maria, tänk..


jag gjorde en provisorisk lagning, jag fyllde helt enkelt på men vanligt vatten:)

och lampan sluta lysa:)


Men sedan dröjde det inte länge tills lampan börja lysa igen:/

jaha???


Ngt läker alltså??

Jag hade köpt mej en sådan glykol och fyllt på med..

men lampan tänds liksom lite då & då...


GOLFEN GE INTE UPP!!!


Efter många snack med pappa, tycke han att jag skulle kolla upp var ifrån det läcker

& Här finns ju världens bästa tekniker 

Sverre & Kristian<3


 Medan jag var & pratade med chefen, tog min kära vän Maria med sig Kristian för att kika på min bil.

Sedan med en ledsen blick, fick jag ett svar "toppackningen"

ikke bra de!!!


Frågan är nu hur detta kommer sluta??


Tiden lär visa det...

vänta & se!!


Nu är det nog dags att packa ihop & förbereda sig för helvetes natten,

med det menar jag, att jag redan nu har svårt att andas...


Som jag berättat förr, jag vaknar mitt i nätterna och kan inte andas!!!

hyperventulerar, för att få luft...


iof har det gått bra nu några nätter, men denna fredag den 13 natten kommer bli hey baberibba...


men jag lär hem & göra ett försök,

väckarklockan ringer strax efter 04;P


Godnatt 






Presentation


Soligt välkommen till vår blögg....
Här kan ni följa Maria 1 & 2 på semester i Asien

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Do you guys like or blögg??
 Yeah Awesome
 little
 nope
 hell NO

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Maria & Maria

Translate if you want

Ulla Snygg

Ulla snygg.

Hon kom till oss, ensam & rädd.

Vi bestämde oss för att ta hand om henne, låta henne komma in i våra liv, vår resa..... 

Och nu är hon vår bästa resvän, följer med vart vi än ska:) 

  

 

Maria nr 2

 

 

Maria Nr 1

Maria persson, jag, jag som älskar snö, vinter, snowboard....

Men älskar så klart, sol, bad, schteek, löka på beachen & wakeboard;)

Indien 12/1-31/1-2013

Indien vår första destination 

New Delhi, Bombay (mumbay), Goa :)

            

Thailand 31/1-21/2-2013

Malaysia 21/2-26/2-2013

Malaysia, kuala lumpur, twin tower, a lot of shopping, aqua-land, H&M, Victoria's secrets, lyx & mera lyx:)

         

 

Thailand 26/2-26/3-2013

Malaysia 26/3-27/3-2013

Visa run trip to KL

   

Thailand 27/3-???? 2013

 vart bär det av sedan?? Vart ska vi??   

 

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards