mariornas

Alla inlägg den 18 september 2013

Av Maria Maria - 18 september 2013 06:34


I går, mkt speciell dag...
Dels det jag berättade i går, även nu en fortsättning

Jag började kl 7, kommer in till omklädningsrum nummer 2, alltså där vi ska klä på oss overallerna..

Jag tar alltid samma overall eller typ, det finns liksom ganska många att välja på;p
Men denna tisdags morgon, var min storlek på overallen slut..
Så jag tog ett snabbt beslut att klä på mej en för stor overall!

Jo men det gick väldigt fint, bara det att allt hängde typ!!

Efter lunch hände det igen, alla overaller i min storlek var slut!?!?
Eller det fanns 1 kvar, 1 gammal overall från typ 90-talet

Nu ska jag skylla på allt som går!!
Tänk er att dessa overaller tvättas/tumlas minst 3 gånger per dag, då dem flesta byter overall efter, varje rast..

& denna overall som jag tog på mej, från 90-talet, ni kan ju tänka hur många gånger den har blitt tvättad & tumlad?

Så tyget var ju liksom inte av den bästa kvalitén.

Jag står nere i fabriken, arbetar hårt, känner mej obekväm i denna fula overall, inte för att man känner sig så läcker i dom andra heller.
Men iaf ska jag bocka mej ner för att plocka upp en klo från golvet, halvvägs ner till golvet känner jag liksom hur overallen spricker ( där bak alltså )
Hmm??
Oups, shit, hehe

Jag tänkte först att det inte var så stort hål, & att jag kunde jobba vidare med en spricka i röven...
Men jag bad en snubbe, can you look at my as??

Först såg han bara förvånad ut, men sedan kom det, skrattet:)
Jag insåg ganska snabbt att detta hål är nog större än vad jag tror:)

Så jag gick till min team leader & frågade om jag fick gå & byta...
Var av ett jätte garv kom & ett självklart:)

Jo men det är ganska kul att göra folk glada, fast det känns när det är på en egen bekostnad ...

But shit happens and than you die;)

------------------------

Så våra underbara tekniker här på fabriken
Sverre, Christian & Bernt

Min bil har ju liksom börjat sjunga på sista versen:(
Tragiskt men sant...

Så dessa underbara grabbar, tog sej tid att kolla upp problemet..

Och för att visa att vi var mkt tacksamma för det, hade vi ett litet söndagsbak..
Vi bakade cupecakes till dem:)

Jävlar vad vi bakade:)
& för att vara lite busiga, delade vi på vissa av dessa cupecakes, gröpte ur & stoppade i en liten förnulig lapp:)
Hehe tänkte vi:)

Så på måndags morgonen gick vi in i deras verksta med tre fat med cupecakes på:)

Jo dom vart glad, vem hade liksom inte blitt de??

Måndag kl 06:00 & två flickor kommer in med kakor:)

På eftermiddagen kan jag ju säga att dessa 3 fat med kakor var slut;p dom hade tryckt alla kakor:)

De dom frågade:
Hur många kakor var det lappar i????
3-4 st!!
Oj då då har vi käkat upp dem:)
Vi fann bara 1 lapp:)

Hungriga norrmän :)


Presentation


Soligt välkommen till vår blögg....
Här kan ni följa Maria 1 & 2 på semester i Asien

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Do you guys like or blögg??
 Yeah Awesome
 little
 nope
 hell NO

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Maria & Maria

Translate if you want

Ulla Snygg

Ulla snygg.

Hon kom till oss, ensam & rädd.

Vi bestämde oss för att ta hand om henne, låta henne komma in i våra liv, vår resa..... 

Och nu är hon vår bästa resvän, följer med vart vi än ska:) 

  

 

Maria nr 2

 

 

Maria Nr 1

Maria persson, jag, jag som älskar snö, vinter, snowboard....

Men älskar så klart, sol, bad, schteek, löka på beachen & wakeboard;)

Indien 12/1-31/1-2013

Indien vår första destination 

New Delhi, Bombay (mumbay), Goa :)

            

Thailand 31/1-21/2-2013

Malaysia 21/2-26/2-2013

Malaysia, kuala lumpur, twin tower, a lot of shopping, aqua-land, H&M, Victoria's secrets, lyx & mera lyx:)

         

 

Thailand 26/2-26/3-2013

Malaysia 26/3-27/3-2013

Visa run trip to KL

   

Thailand 27/3-???? 2013

 vart bär det av sedan?? Vart ska vi??   

 

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards