mariornas

Direktlänk till inlägg 23 september 2013

Oj vilken söndag

Av Maria Maria - 23 september 2013 08:20

För att vara Norge/Hitra/knarrlagsund hände det grejer denna söndag....
Men för att spara det bästa till sist, börjar jag med att berätta lördags dagen/kvällen;p

Som vanligt består lördagar av jobb:)
Vilket inte gör mej ngt:):) whoop whoop..

Men jag gjorde en "testdag" på min nya avdelning (jag vet inte riktigt hur jag ska kalla det)
Det kan ju liksom inte vara ett team när jag jobbar själv???
Men, men inte så noga:)
Jag test gjorde iaf några av de produkter jag ska göra i framtiden:)
Jo men fan, det är glasklart, solklart, sitter som ett smäck:)
Iaf vad jag tycker...
Kolbjørn frågade iof mig förra veckan om jag var redo??
Jajamen sa jag, det är glasklart:)
- Så Maria om vi får en beställning på 1000 av varje produkt då fixar du det på en dag??

Oups så långt hade jag nog inte tänkt. detta är ju Skandinaviens största krabbfabrik.. Och jag förstår att det kommer bli stora ordrar ( alltså även större än 1000 )

Jo men jag kommer fan fixa det här:)

Knegade dock inte så länge på lördagen.. 15:30!!


Lördag eftermiddag
Party lördag
Lördags vin
Öl lördag

Jo men hem efter kneget & duscha av sig krabban..
Fixa & dona med tjejsaker, & jag är redo för party:)

Drog först till en kompis i Ansnes på (som dom säger i Norge "förspel" )

Sedan då var det dag för puben :)
Puben & dansband:)
Nog drog jag allt en sväng på dansgolvet med en av våra tekniker här på jobbet...

Men jag då, Maria Persson har ju liksom inte fått gåvan att kunna dansa?
Tondöv & ingen taktkänsla:)

Så jag bjöd ju liksom bara på en dans, sedan fick baren bli min vän:)

Jag hade skoj, men jag var nog lite trött denna lördag, så hör & häpna jag gick eller jag fick skjuts hem tidigare än stängning:)

Efter som vi ska få en ny sambo, har Maria flyttat in i mitt rum..

Och för att inte väcka henne med mina fyllväsen, tog jag soffan som sovplats denna natt:)

Jo men jag gillar att sova på soffan:):)

Vaknade först 8 på söndags morgonen, men insåg efter morgonciggen & några omgångar candycruch att fan jag får ju faktiskt sova i dag:)

Somnade om på soffan
& vaknade 10:30.

Jag & Maria drog till jobbet, för att slita på deras internet:)

Men för att inte göra denna söndag allt för tråkig, tog vi med oss krabbskal hem, för här ska pysslas:)

Där sitter vi pysslar, målar, ritar..
När han kommer (mannen, gubben)
Som ska bo med oss, 3 flickor!!!
Det är sinnes sjukt!!!

Han kommer in..
Where is My room??
( med dålig engelska )

Knackar inte på dörren, säger inte hej, presenterar sig inte!!

Så vi har ingen aning vad vår nya sambo ( nä han får fan heta inneboende ) heter!!!

Han hade packning med sig som att han skulle vara borta 10 år!!!

Vi hade ju liksom planerat att ha lite stökigt "hemma" för att han skulle bli lite avskräckt:)

Jo men mkt riktigt, han gick till vår vän Marta, från Polen då!
Sa ngt på polska & hon fick översätta

Vi ska alltså vara damer, så har ska det inte se ut när 3 damer bor i ett hus, han vill inte bo så här, han ska gå till Kasia (hon som har hand om boenden här på Hitra) på måndag, fråga om det finns ngt annat alternativ!!

Marta hade svarat att vi inte häller vill att han ska bo med oss:)

Så förhoppningsvis blir vår inneboende inte så långvarig;p

Jo men inte nog med det, han har flyttat in, sitter på sitt lilla rum. Jag och Maria sitter i tvrummet, Martha befinner sig i köket, då det rusar in en annan gubbe i vårt hus!
Knackar inte, bara går rakt in till oss i tvrummet...

Min första tanke var att detta var en vän till vår nya inneboende, han försöker säga ngt på engelska, det enda vi typ förstår är vodka!!!

Han beter sig lite aggressivt, går in till köket där Martha är & börjar höja rösten, alltså dom snackar på polska där inne, men jag hör ju liksom hur han inte är trevlig, så jag går in i köket & kikar...

Martha lyckas efter många om få ut han ur vårt hus???

Där står vi 3 chockade flickor...
Han, hade sagt till Martha att han vela ha sprit, att han hatar polacker ( själv var han fån Litauen) men snackade polska..
Han ville att vi skulle skjutsa hem honom.. Martha hade bara sagt ut här ifrån du har inget här att göra...

Jo jaha vad gör vi???
Vi låste liksom alla dörrar, stängde alla fönster...

Martha ringde till hennes vän, & berättar vad som här hänt...

& tydligen då har denna aggressiva litau vart hem till dem med.. Men kl 05:30 på morgonen, väckt hela huset, frågat efter sprit, vart sjukt otrevlig!!!

Och Marthas vän då, varnade oss, ni ska passa er, han kan vara farlig!!!

Hmm??
Det har alltså vart in en farlig snubbe i vårt hus??

Vi tog beslutet att ringa "politi"
Tänk om han har vart in i fler hus? Tänk om han har vart mer aggressiv än vad han var mot oss, osv osv..

Jo men det dröjde inte länge tills polisen kom till vårt hus:)

Vi berättade vad som hänt, berättade även att denna snubbe vart till ett annat hus, berättade vart de huset låg, osv osv:)

Polisen tyckte liksom att det var bra att vi ringt & dom skulle ut & söka efter honom:)

Inte vet jag, men som sagt bor vi i ett väldigt litet samhälle, och det kanske inte händer så mycket här:)

För kl 9 på kvällen ringer polisen till oss, frågar om vi är vaken, för dom tänker komma förbi igen?

Eller så gillade dom bara att besöka oss:)

Dom kom iaf för att berätta att dom hittat denna man köra bil full.. Att dom tagit hans körkort, att han kommer åka på det, & om vi vill göra en anmälan för att han gått in i vårt hus.
Up to us!

Betyder att han får 2 anmälningar...
Kan ju liksom tycka som så att farbror blå, var väldigt trevlig som kom tillbaka för att berätta hur det låg till:)

Jag vet inte med kändes liksom som vi hade ett lite öppet hus i går,
Då vi även fick besök av 2 små prinsessor som hade tappat bort en enhörning:)
För att sammanfatta våra besök i går.
En polak
En litau
En till litau
2 poliser
2 prinsessor
& tydligen en enhörning som gömde sig hos oss:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Maria - 5 juni 2014 02:40

Som de flesta kanske vet, hände det en olycka när vi var på snowboardsemester i fonna.. ( mer om själva olyckan senare, längre ner, långt ner) Vi åkte hem tidigare än planerat pga mitt skadade knä:( jag befann mig på akuten Hudiksvall kl 05:00 s...

Av Maria Maria - 25 maj 2014 17:54


Jag bara måste skriva om detta.. Ett hånflin efter denna situation kom ifrån mig efter detta! Ett jävla ståhej med detta griskött från Danmark.. Ja det är jävligt, FÖRJÄVLIGT hur dem behandlar dessa grisar.. Helt jävla sjukt!!! Finner inga ...

Av Maria Maria - 11 april 2014 10:47

  Alldeles för många citat av Joakim Thåström kommer ur min mun just nu. kanske min vän Maria nummer 2 har något med detta att göra?   Eller är/var han bara, helt jävla grym!     Jag är förlorad i kriget med mej själv!     ...

Av Maria Maria - 18 februari 2014 23:48

Med mycket stor risk att få haters efter detta inlägg! För att inte min vän Maria nr 2 ska få skit, ska jag poängtera att det är jag Maria nr 1 som skriver. Jag som har blont hår, Jag som bor i Vemdalen! Jag som bott i Delsbo (nästan hela mitt ...

Av Maria Maria - 11 januari 2014 11:58

Puuuh, det gick ju bra att slänga upp det förra inlägget trots lite små ångest, men tro mig, vi har ännu inte kommit till Phiphi. Så jag kan med handen på hjärtat säga att det är hellugna bilder ni fått sett hittills ;)   Förändras eran syn på os...

Presentation


Soligt välkommen till vår blögg....
Här kan ni följa Maria 1 & 2 på semester i Asien

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Do you guys like or blögg??
 Yeah Awesome
 little
 nope
 hell NO

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Maria & Maria

Translate if you want

Ulla Snygg

Ulla snygg.

Hon kom till oss, ensam & rädd.

Vi bestämde oss för att ta hand om henne, låta henne komma in i våra liv, vår resa..... 

Och nu är hon vår bästa resvän, följer med vart vi än ska:) 

  

 

Maria nr 2

 

 

Maria Nr 1

Maria persson, jag, jag som älskar snö, vinter, snowboard....

Men älskar så klart, sol, bad, schteek, löka på beachen & wakeboard;)

Indien 12/1-31/1-2013

Indien vår första destination 

New Delhi, Bombay (mumbay), Goa :)

            

Thailand 31/1-21/2-2013

Malaysia 21/2-26/2-2013

Malaysia, kuala lumpur, twin tower, a lot of shopping, aqua-land, H&M, Victoria's secrets, lyx & mera lyx:)

         

 

Thailand 26/2-26/3-2013

Malaysia 26/3-27/3-2013

Visa run trip to KL

   

Thailand 27/3-???? 2013

 vart bär det av sedan?? Vart ska vi??   

 

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards