mariornas

Alla inlägg den 6 april 2013

Av Maria Maria - 6 april 2013 20:12

Den 12-14/4 är det dags för thailändarna att fira nyår.... Meen vad lämpligt tyckte vi:) att fria nyår en gång till:)))
Men saken är att thailändarna firar inte nyår på samma sätt som vi gör hemma i Svea rike, med fyrverkerier, nyårsblåsa, champanj, nyårslöften osv osv.....

För några dagar sedan började vi fundera varför alla då menar jag exakt alla butiker, marknadsstånd, apotek, ah vi kan säga restauranger oxå, började sälja massa vattenpistoler???
Ett 7-eleven, en gång när vi var där inne, gick det knappt ta sig fram pga alla kartonger & lådor med vattenpistoler...
Vad händer här tänkte vi:)

Ah frågar man inte får man inget veta....

Thailändsk nyår: alla sprutar, häller vatten på alla. Ett helt land i vattenkrig :) fantastiskt :):)
Var beredd på att bli blöt under dessa dagar, ha inga telefoner eller annat som kan bli förstört på er under dessa dagar...
Denna information har vi fått:) helt jävla fantastiskt tänkte vi:) let's fira nyår med thailändarna:)

Så i dag har vi vart på lite jakt, efter vapen:) måste ju kunna försvara oss i "kriget" :) heh....

Vi är redo att fira thailändskt nyår 2013 :)

Av Maria Maria - 6 april 2013 13:29


Jag vet inte vad som gjort att jag inte kan vara i kroppen just nu! Det är säkert en temperatur på över 40 här, kvav, klibbig och riktigt bitig hetta.
Jag grillade mina marsmallows med tändaren, och åt choklad, mår illa som en iddi och min magga vill kasta upp allt känns det som. Har gasen i tändaren fått mig sjösjuk nu?! Eller var det chokladen? Kanske de sockerfria mallowsen har någon annan konstig tillsats eller substans? Dom va billiga iaf! 28 bath bara, och ett jävla illamående på det. Maria 1 sprang nyss ut i linne och trosor för att hitta is, ingen lycka. Vi har hyrt moppen ett dygn till, får man köra nu? Vi båda känner oss som två höghus utan botemedel. Vad var det egentligen i glassen som Maria 1 åt eller mina mallows?! Tips mottages gärna på hur man blir frisk från sockerkickar och tändargas?! Jag har iaf lärt mig att det kanske inte är mitt bästa drag att grilla över en tändare...

Men annars svettas vi ihjäl och varvar kallvatten dusch om vart annat, röker cigg och åmar oss :)

Ha en trevlig fortsatt lördag era finingar! Och tänk på att en öl innehåller alla vitaminer utom C, så glöm inte apelsinen ikväll!

Av Maria Maria - 6 april 2013 10:33

800 grader vi svettas ihjäl.....
Hög säsongen för turister är slut, stränderna är tomma, nån enstaka turist här och där, man ser lite inhemskt folk som gömmer sig under palmerna på ständerna....
Svetten lackas, kroppen är klibbig, det hjälper knappt att bada för att kunna kyla ner sig....
(Värmeböljan smyger sig på ) livet i Thailand är underbart :)))

Vi bor i ett rum med en fläkt ( som går på högvarv ), en säng, ett bord, 2 stolar, ett fönster och så klart en toalett & dusch..
Iaf vårt enda fönster som saknar gardin är mycket rent, väl putsat, då vår hotellpersonal i lila byxor, rosa Hello Kitty tröja, och en rutig skjorta, med blekt hår, putsar det 3-4 gånger om dagen.. Han står där putsar jävlar i mej, säger - Hello my friend & fnittrar...
Ja den bjuppar vi på:)

Skön kille tänker vi :)

Nu ska vi ta vår kära moppe & åka nått varv här, fläkta oss ute i friska luften, kanske upptäcka något nytt, se något roligt, kanske ta en kaffepaus på starbucks..... Jum jum:)

Men även om det kanske låter som jag klagar i detta inlägg är jag förjävla kär i mitt liv just nu:)
Livet i Asien <3

Visst får jag lite hemlängtan då & då, familj, vänner, SNÖ<3, en vardag:) & så klart att jobba:)
Men det är nog bara mänskligt att längta hem:)

Heta pussar & kramar / Maria nr 1

Av Maria Maria - 6 april 2013 06:38

Oj!

Presentation


Soligt välkommen till vår blögg....
Här kan ni följa Maria 1 & 2 på semester i Asien

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Do you guys like or blögg??
 Yeah Awesome
 little
 nope
 hell NO

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Maria & Maria

Translate if you want

Ulla Snygg

Ulla snygg.

Hon kom till oss, ensam & rädd.

Vi bestämde oss för att ta hand om henne, låta henne komma in i våra liv, vår resa..... 

Och nu är hon vår bästa resvän, följer med vart vi än ska:) 

  

 

Maria nr 2

 

 

Maria Nr 1

Maria persson, jag, jag som älskar snö, vinter, snowboard....

Men älskar så klart, sol, bad, schteek, löka på beachen & wakeboard;)

Indien 12/1-31/1-2013

Indien vår första destination 

New Delhi, Bombay (mumbay), Goa :)

            

Thailand 31/1-21/2-2013

Malaysia 21/2-26/2-2013

Malaysia, kuala lumpur, twin tower, a lot of shopping, aqua-land, H&M, Victoria's secrets, lyx & mera lyx:)

         

 

Thailand 26/2-26/3-2013

Malaysia 26/3-27/3-2013

Visa run trip to KL

   

Thailand 27/3-???? 2013

 vart bär det av sedan?? Vart ska vi??   

 

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards