mariornas

Alla inlägg den 8 april 2013

Av Maria Maria - 8 april 2013 14:13


Vilken dag! Puh!

Började med att vi pinnade iväg till väntande Longtail båt, allt var perfekt, vädret, sällskapet och båten! Efter ca 40min gjorde vi ett stopp vid en strand (namn?) ner i vattnet plask plask, bada bada, mys! Sen åkte båten vidare mot någon strand där det var lite finare och lite bättre människor som bodde! Fint var det där! Då klämmer Maria 1 ur sig att jag borde ta kort och samtidigt räcka henne sololjan, men hej hallå väskan?! Jag glömde min väska hemma, helvetejävlarskitoxå känslan smög sig på, satt och tjura någon minut och förstod att jag idag skulle nog bränna mig. Iaf så gled båten runt i havet och vi alla njöt för fulla muggar, det kändes så jävla fritt, vi gungade med i vågorna och bara njöt. Kändes nästan oförskämt att sitta med näsan i vädret och bara dra in havs luften.. Så fin dag, och när vi började känna igen oss drog alla en liten suck, dagen var så fin och givande! Trots att jag glömt både telefon och solkräm var det en av de bättre dagarna i mitt liv!

Jo brännan då, nä inte farligt, kanske lite bränd och varm, men inget farligt alls :D

Nu har vi precis njutit av en frukttallrik och en film, seg som attan men snart vankas det middag så upp och in i duschen (2a för idag) och lite make up!

See you soon makaron!
Puss

Av Maria Maria - 8 april 2013 04:18


Det gjorde jag nyss, jag var i drömmen gravid med min inte allt för bra kompis, jag var i början men hade redan en stor 9månaders mage, och i drömmen sa jag till mina vänner -jag vet inte hur jag ska greja det här! Alla log och gav mig ett sånt där fånigt "det kommer gå bra ska du se"
Sen drog vi fram en regnbågs färgad paj och åt den ihop med riktigt god vaniljsås. Seriöst, drömmer man såhär för? Jag vaknade helt svettig och med gråten i halsen! Idag känner jag att jag kommer vara på min vakt.

Jaja, idag tänkte vi hyra longtail båt och åka över till nån strand och runt lite öar här, det ska bli jäkligt skoj, jag har börjat älska båtar! Båtar är så kul! Tvingar i princip Maria att ta sjökort så vi kan hyra båt och göra Göta Kanal nästa år ;)

Asså ja! Vår hotell ägare/kontorist är en riktig konstig sak, han springer runt här med sina färgglada kläder och vispar med sina armar på ett riktigt fåfängt sätt, han dyker alltid upp utanför vårt fönster och skrämmer livet ur oss med 'haha hello frieeeend' och sen knoppar han iväg. Jag har gallskrikit i ren förskräck flera gånger! Men han är väl lite härlig oxå, nyss när jag skulle köpa vatten frågade han mig om jag hade varit på disco igår. Hur ser jag ut egentligen? Fräscha till sig lite och äta lite fruppe nu innan båtfärden!

Hörs sen, btw så är 'Ted' den sämsta film jag och Maria slösat 49:- på, ingen tycker väl allvarligt, alltså allvarligt att det var något bra?! Skitsamma hej hej hej då .

Presentation


Soligt välkommen till vår blögg....
Här kan ni följa Maria 1 & 2 på semester i Asien

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Do you guys like or blögg??
 Yeah Awesome
 little
 nope
 hell NO

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Maria & Maria

Translate if you want

Ulla Snygg

Ulla snygg.

Hon kom till oss, ensam & rädd.

Vi bestämde oss för att ta hand om henne, låta henne komma in i våra liv, vår resa..... 

Och nu är hon vår bästa resvän, följer med vart vi än ska:) 

  

 

Maria nr 2

 

 

Maria Nr 1

Maria persson, jag, jag som älskar snö, vinter, snowboard....

Men älskar så klart, sol, bad, schteek, löka på beachen & wakeboard;)

Indien 12/1-31/1-2013

Indien vår första destination 

New Delhi, Bombay (mumbay), Goa :)

            

Thailand 31/1-21/2-2013

Malaysia 21/2-26/2-2013

Malaysia, kuala lumpur, twin tower, a lot of shopping, aqua-land, H&M, Victoria's secrets, lyx & mera lyx:)

         

 

Thailand 26/2-26/3-2013

Malaysia 26/3-27/3-2013

Visa run trip to KL

   

Thailand 27/3-???? 2013

 vart bär det av sedan?? Vart ska vi??   

 

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards