mariornas

Alla inlägg den 21 april 2013

Av Maria Maria - 21 april 2013 20:43

Maria 2.

Jag har nu varit i Sverige 5 dagar, en natt i Sthlm och sen blev det Hälsingland till idag, imorse slängde jag in mig själv, mina två vapendragare och en slarvig packning och drog mig ner mot staden, stora staden, mitt hem, mitt hjärta, kära Stockholm! Vägen ner gick bra, en solig resa och en Norah Jones i högtalarna, via såndär fm spelare (bra skit) trallade hela vägen ner, så jävla fantastiskt att köra bil igen! Kommer ner till staden, åker upp med dogsen till rasthagen, 30 min spring och lek sen stod jag som en nybliven blöjfri unge och kved vid stängslet och kiss behov. Det kändes som att jag skulle kissa med öronen ett tag. Fan vad äckligt skrivet. Skitermanväli. Väl inne med hundarna, 60 på 40 väg, in på parkeringen, hämta biljett (fusk biljett), in kissa, drack några klunkar kaffe, kollar ut, nån jävla Lapplisa kom på mig och hade skrivit en ful gul lapp med ocr nummer och i beloppfältet printat in 300 jävla spänn. Kap kun kaa, tack som fan! I två timmar hann jag varit inom länets gränser innan jag tar upp sm i P-boter igen, vissa saker lär man sig bara inte. Jag har säkert betalat en halv lön redan på såna där skitonödiga gula lappar. Skärpning! Imorgon är en ny dag, massa ärenden och säkert en ny gul lapp. Jag kanske fastnar någonstans med en trevlig kassörska och inte vågar avbryta och springa ut till bilen. Här är lapplisorna under ständig konditionspress.

Hej hej Maria 2.

Av Maria Maria - 21 april 2013 13:57

Författare Maria nr 1

I fredags vaknade man 05:00 pigg och glad.. Så jag drog till jobbet ganska tidigt, jag skulle vara där 7:30. Men gick dit för att dricka kaffe & snickra massa skit:)

Jag har ju liksom fått ett special uppdrag av mina chefer & får komma & gå som jag vill typ! Vad det är jag ska göra tänker jag inte berätta här förns det är färdigt:)

Iaf hade jag snickrat med Ronja min vän:)
Hon ringde & frågade om jag ville komma till Vemdalen & vårforum. Sugen som tusan var man juh:)
Men efter 97 dagar i utlandet & ingen inkomst, är det liksom lite tomt i kassan:(
Snäll som ponny är så fick jag bo gratis med henne:)


Pappa lånade ut sin bil..

Världens bästa föräldrar är vad jag har:) vet att jag inte har träffat alla världens föräldrar, men det är något man säger bara!!! Och för mej är dom verkligen dom bästa!!

Så iaf efter jobbet, jag gick hem vid 12 kännde att man kan ju inte slita ut sig första dagen;) hehe
packa Ikeapåsen, hoppa in i pappas bil & iväg mot Vemdalen:)

Raj raj är på gång:)
Jag hade lyckas frakta hem en flaska thaivin, jum jum:) så alkoholen var redan kirrad:)

Vårforum i Vemdalen består av: en jävla maskerad afterski, där dem flesta klär ut sig, sedan på kvällen/natten är det "dansband" som underhåller:) men självklart är det inte bara dansband, utan även raj raj för mej :)

Min vän Ronja även hon har vart ute och rest nya Zeeland, Australien, Thailand, Malaysia osv osv..

Så hon & jag kom på den briljanta idén att klä ut oss som om vi skulle gå på fullmoonparty i Thailand:)
Färgglada shorts, linne, fulla kroppen med neonfärger, buckets..
Hey how let's go to fullmoon?

Så kroppsmålning, fin grogg i hink, ett galt humör, trevlig sällskap :)

Folk kanske tycke att vi var en aning galen. Vinter, snö, april, kallt, men där gick vi i shorts & linne .. Hey babberia.
Eftersom det var några km till afterskin från vårt kryp in så bestämde vi oss för att springa dit:)
För att få upp värmen.. Joggandes med en hink möter vi en "riktig" löpare
Hej hej sa vi när vi möttes, och ett skratt efter de:)

Jag vet inte, men jag tror en äldre man tyckte lite synd om oss, så efter halva vägen plockade han upp oss...
Kan juh känna att det var ganska skönt att få lift;)

Vi han ju liksom inte dricka upp vår hink med grogg, & här får man tydligen inte ta med sig alkohol in på krogen;) hehe....
Så lite spritmissbruk, vi tömde ut den:)
Vi fick liksom inte ta med innehållet, men hinken följde med in;)
Gick till baren och beställde 2 st p2 och tömde i vår buckets :)
Och så röjde vi loss ;)

Sedan drog vi hem för att duscha av oss all färg, svida om för kvällens festligheter "dansband";) hehe...

Vi hamnade på en förfest i en husvagn med mkt trevligt folk:)

Ja och sedan knatade vi vidare till hotellet för lite raj raj:)

Kan säga att jag dansade en styrdans med en kille, men efter som jag är tondöv, har ingen taktkänsla & en anig berusad så vart det ingen lyckad dans haha..

Min kväll tog slut vid 3 tiden..
Detta är alltså min fredag:)
Här kommer gårdagens historia

Vaknade runt 9 pigg och glad :)
Städade undan lite efter gårdagen... Tog en dusch, donade på lite..
Min vän var inte hemma, hon hade hamnat i storhogna på efterkepa..
Vid 11 kännde jag att jag var körduglig, så jag tog bilen och hämtade henne..

Dom som bodde där i storhogna hade en sådan blås ( alkoholmätare ) vad är namnet???
Iaf så gjorde jag ett blowjob på den och den visade 0;)

Så vi åkte hem, tog oss ett glas vin och snickrade om gårdagen:)

Dags för lunch, så vi åkte med Karin till Hildings för lite go lunch :)
Där befann vi oss i några timmar, snickra, åt, drack, hade de mysigt:)

Jaha dags för afterski nummer 2 :D
Vi körde samma outfit som fredagen, röjde gärnet med buckets och fullmoon utstyrsel...

Jag kanske har blivit gammal, eller var jag bara galet jävla trött... Efter afterskin runt 19 somnade jag, och sedan sov jag hela natten... Missade tyvärr dansbandskväll nummer 2... Men känner att det inte gjorde något haha..

Så i morse då vaknade man pigg & glad kl 6 :) jaha vad gör man nu då? Alla sover :( jag duschade och donade på, eftersom jag hade somnat med all färg på kroppen, vart det en lång dusch:)

Sedan åkte jag till Ica skalet för att köpa lite frukke.
Där träffade jag Ylva & Siri
Ylva hon jobbar på Ica skalet,
Siri är butikschef... Så vi snackade lite skit & det slutade med att jag fick ett fint erbjudande om jobb :)

Men den karamellen får jag nog suga på ett tag:)

Presentation


Soligt välkommen till vår blögg....
Här kan ni följa Maria 1 & 2 på semester i Asien

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Do you guys like or blögg??
 Yeah Awesome
 little
 nope
 hell NO

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Maria & Maria

Translate if you want

Ulla Snygg

Ulla snygg.

Hon kom till oss, ensam & rädd.

Vi bestämde oss för att ta hand om henne, låta henne komma in i våra liv, vår resa..... 

Och nu är hon vår bästa resvän, följer med vart vi än ska:) 

  

 

Maria nr 2

 

 

Maria Nr 1

Maria persson, jag, jag som älskar snö, vinter, snowboard....

Men älskar så klart, sol, bad, schteek, löka på beachen & wakeboard;)

Indien 12/1-31/1-2013

Indien vår första destination 

New Delhi, Bombay (mumbay), Goa :)

            

Thailand 31/1-21/2-2013

Malaysia 21/2-26/2-2013

Malaysia, kuala lumpur, twin tower, a lot of shopping, aqua-land, H&M, Victoria's secrets, lyx & mera lyx:)

         

 

Thailand 26/2-26/3-2013

Malaysia 26/3-27/3-2013

Visa run trip to KL

   

Thailand 27/3-???? 2013

 vart bär det av sedan?? Vart ska vi??   

 

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards