mariornas

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Maria Maria - 9 april 2013 15:23


Ja, imorse bestämde vi oss för en beachdag! Vilket vi oxå tog på allvar, jag packade väskan och allt följde med, musik, bikini, telefon, bff etc etc. Väl där stekte solen som aldrig förr och vi varvade våra så fint upplagda solplatser med havet, det var nästintill sjukt idag! Sjukt varmt och solen brände verkligen! Och vad passar riktigt bra i värmen om inte en kall birk? Sagt och gjort, iväg till beach baren och köpte mig en öl, den var stark och riktigt god! 33cl och 6,4% senare blev det ett dopp, upp igen och där kom suget igen!! En till birk var det här, struttandes omkring i bikini och med ölen i högsta hugg satte jag mig till rätta och njöt även av den. Jag har äntligen förstått förtjusningen med att dricka en riktigt kall i solen! UNDERBART! Fyllan smög sig på och jag kände mig riktigt mysig, snackade ner Maria 1 och därefter tog vi oss ett dopp, ett salongsdopp vill jag kalla det! Flöt omkring som en liten säl och lyssnade på havets brus (öl brus oxå för den delen) upp igen och sola, nämen, skulle det inte vara gott med en till iaf? Jooooorå, strutta iväg och köpte en ny, denna gång kände jag mig även lite givmild och beställde en färskpressad ananas smootie åt Maria 1! Tralala iväg med öl och smootie, bff blev glad och tyckte om sin gåva! Jag drack upp ölen och kände -HEJ Lill FYLLAN kl 14 en tisdag. Äh kände man ju, sola lite nu så, njöt i fullo och fylla till ljudet av havet och Oasis, fin dag! Mycket fin. Väl när klockan gick, gick även min fylla hem och det blev en lång kalldusch på det. Sen har dagen bara glidit på, Maria har trixat med bloggen och jag har spelat spel.
Just nu väntar vi på varandra faktiskt, hon är iväg med moppen och köper cigg och jag väntar på middagen. Vi möts sannolikt i dörren hemma på hotellet :) ikväll blir det bara att vara mys morgon och ta det riktigt lugnt!

Puss&kramskumbanan Maria 2

Av Maria Maria - 9 april 2013 02:54


Klockan är runt 07, verkligen fin tid att sova ur sig det sista, då knackar det satan och frenetiskt på våran dörr! Jag slår upp mina russin ögon och känner en förskräckelse, tar upp min smartphone och ser att där har det hänt lite, skiter i dörrknackaren och kollar igenom min ponny istället, blir lite småbutter och surig då jag kollar ut genom fönstret och varken ser blixtrar, bränder eller rånare. Vafan ska jag öppna dörren nu för?! Och vafan förväntar sig folk av mig kl 07?! Och vafan ska jag kunna svara med rätt moral och etik kl 07?! Nä, tänkte jag, den där dörrknackaren får nog stå ovetandes om hur vi ser ut när vi sover och när vi precis vaknat, irenjävlaförundran. Mycket svära just nu, har världens finaste morgonhumör annars men inte idag, eller jo det har jag visst. Nu i skrivandes stund knackade det en gång till. Vad vill folk nu då? 07.40 står uret på och jag anser fortfarande inte att det är en mänsklig tid att utsättas för knackelibang helt oviktigt. Bor en dagis klass här, kanske dom som vill ha sällskap till sitt skrikande och vrålande? Spekulera skulle jag ju inte göra.

Så jorå, igår blev en riktigt fin dag, när vi kom hem igår kväll hade jag fått besked om jobbet jag sökt, jag fick det och börjar i sommar! Så himla skönt! Jag vet att det finns några som tycker att det är värdelöst och det här var ju inte som hon sa, men livet ändras och jag kommer snart hem igen! :) så klapp på axeln det blir jobb som du ville Mius. Innan jag åker på jobb (juli/augusti) har jag en hel massa att göra, jag ska först och främst komma hem till sverige, alla mina vänner ska få en dos Mius, min familj, mitt eget liv ska få det och jag kommer säkert som vanligt ha fullt upp. Blir ledig en hel del innan jag åker iväg, det ska bli skönt att ta igen tid med så många man inte träffat på så lång tid!

Tillbaka till nutid, jag är inte längre ett dugg putter, idag känner jag för en heldag på beachen, det var så fint väder igår och idag vill jag bara ta med mig strandväskan fylld av vatten, frukt, en boombox, en iphonny och sen bara njuta av havet, bada och sola, skratta och sova ;) lite ledsen över att ha glömt phonnyn hemma igår så den åker med säkerhet med idag :)

Nu ska jag kolla klart på Clintan filmen vi hyrde igår!

Hej då hörs snart igen

Ni får se lite hur vi bor just nu på bilden, utanför dörren har vi ca 20 meter hiiiit :) haha puss

Presentation


Soligt välkommen till vår blögg....
Här kan ni följa Maria 1 & 2 på semester i Asien

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Do you guys like or blögg??
 Yeah Awesome
 little
 nope
 hell NO

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Maria & Maria

Translate if you want

Ulla Snygg

Ulla snygg.

Hon kom till oss, ensam & rädd.

Vi bestämde oss för att ta hand om henne, låta henne komma in i våra liv, vår resa..... 

Och nu är hon vår bästa resvän, följer med vart vi än ska:) 

  

 

Maria nr 2

 

 

Maria Nr 1

Maria persson, jag, jag som älskar snö, vinter, snowboard....

Men älskar så klart, sol, bad, schteek, löka på beachen & wakeboard;)

Indien 12/1-31/1-2013

Indien vår första destination 

New Delhi, Bombay (mumbay), Goa :)

            

Thailand 31/1-21/2-2013

Malaysia 21/2-26/2-2013

Malaysia, kuala lumpur, twin tower, a lot of shopping, aqua-land, H&M, Victoria's secrets, lyx & mera lyx:)

         

 

Thailand 26/2-26/3-2013

Malaysia 26/3-27/3-2013

Visa run trip to KL

   

Thailand 27/3-???? 2013

 vart bär det av sedan?? Vart ska vi??   

 

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards